עבור לתוכן העמוד
Menu

ניסיון לטרפד את הבנות קרי בעניין הר הבית

בעוד ירדן מברכת על הודעת שר החוץ ג'ון קרי בעניין ההבנות שהושגו עם ישראל בעניין הר הבית ומגדירה אותן "צעד בכיוון הנכון", יוצאים תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האסלאמי נגד ההבנות האלה ורואים בהן "קונספירציה ישראלית- אמריקנית שנועדה לחלץ את ראש הממשלה נתניהו מהמשבר וניסיון לדכא את האינתיפאדה". תנועת חמאס פרסמה ב-24 באוקטובר גילוי דעת שבו […]

בעוד ירדן מברכת על הודעת שר החוץ ג'ון קרי בעניין ההבנות שהושגו עם ישראל בעניין הר הבית ומגדירה אותן "צעד בכיוון הנכון", יוצאים תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האסלאמי נגד ההבנות האלה ורואים בהן "קונספירציה ישראלית- אמריקנית שנועדה לחלץ את ראש הממשלה נתניהו מהמשבר וניסיון לדכא את האינתיפאדה".

תנועת חמאס פרסמה ב-24 באוקטובר גילוי דעת שבו קראה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולירדן "שלא לקבל שום הסכם שנותן לכיבוש הזדמנות לתמרן ולעקוף את זכויות העם הפלסטיני ולעמוד בהתחיבויותיהם להגן על מסגד אל אקצא".

בגילוי הדעת דחתה תנועת חמאס את הצעותיו של שר החוץ האמריקני קרי בעניין הר הבית ואמרה כי "מדובר בקונספירציה של נתניהו וארה"ב שנועדה לבסס את השליטה של הכיבוש על מסגד אלאקצא ע"י מתן האפשרות לכיבוש להתיר או למנוע ממוסלמים להתפלל במסגד אלאקצא".

אחמד אלמדלל, ממנהיגי ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועה קרא ב-25 באוקטובר ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שבה נמצא העם הפלסטיני כדי לכנס את ההנהגה של אש"ף ולקבוע אסטרטגיה להמשך האינתיפאדה".

הרשות הפלסטינית נזהרת שלא לצאת בגלוי נגד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. גורמים בהנהגת אש"ף טוענים כי "ההבנות שהשיג קרי אינן מחייבות את הפלסטינים וכי הם דורשים להחזיר את המצב בהר בית לקדמותו כפי שהיה עד לשנת 2000".

הפלסטינים דורשים להשיב לווקף בהר הבית את הסמכויות שהיו לו בעבר לגבי השאלה למי מותר להיכנס למתחם.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמאלכי, הזהיר ב-25 באוקטובר כי המצלמות שיוצבו בהר הבית "הן מלכודת" והביע חשש כי "ישראל תנצל את הצילומים כדי לעצור פלסטינים".

בינתיים, גל הטרור נמשך בשטח. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממשיך במדיניותו שלא לגנות את הפיגועים ונראה כי גם הרש"פ ושאר הפלגים הפלסטינים אינם מתרשמים מההבנות השיג שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בעניין הר הבית, האינטרס הפלסטיני הוא שגל האלימות יימשך כדי להפעיל לחץ מדיני על ישראל.

הפלגים הפלסטינים כבר הכריזו על יום שלישי הקרוב כ"יום זעם".

הרש"פ איננה מברכת על הבנות קרי בעניין הר הבית ומותחת עליהן ביקורת. היא איננה מנצלת אותן באופן פומבי, באמצעי התקשורת שלה, כדי להרגיע את השטח ומעוניינת שגל המחאה הפלסטיני יימשך, באופן מבוקר, כדי שתוכל להשתמש בו כדי להשיג את מטרותיה המדיניות.

לא מן הנמנע כי היא תנסה לסחוט, באמצעות שר החוץ האמריקני, את ישראל לוויתורים נוספים בהר הבית ולצורך זה תטען בפני האמריקנים כי ההבנות שהשיג שר החוץ קרי אינן מספיקות כדי להרגיע את השטח והיא זקוקה ליותר מכך. סביר להניח כי הרש"פ תדרוש כי ישראל תודיע גם על הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

תנועת חמאס והגי'האד האסלאמי מבטלות את ההבנות שהשיג שה"ח האמריקני במחי יד וקוראות להמשך מעשי הטרור והאלימות ולאינתיפאדה כוללת.