עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס טוענת שירי רקטות יכשיל את האינתיפאדה

בימים האחרונים היו פניות למנהיגי חמאס לחדש את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בכדי לסייע במאבק הפלסטיני. הפניות בוצעו דרך רשתות החברתיות, שהפכו למנוע של גל הטרור הנוכחי. ברחוב הפלסטיני יש ביקורת על תנועת חמאס שאיננה נוטלת חלק פעיל בגל הטרור ומסתפקת בהפניית מאות פלסטינים זועמים לעבר גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה. בכמה […]

בימים האחרונים היו פניות למנהיגי חמאס לחדש את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בכדי לסייע במאבק הפלסטיני. הפניות בוצעו דרך רשתות החברתיות, שהפכו למנוע של גל הטרור הנוכחי.

ברחוב הפלסטיני יש ביקורת על תנועת חמאס שאיננה נוטלת חלק פעיל בגל הטרור ומסתפקת בהפניית מאות פלסטינים זועמים לעבר גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה. בכמה מקרים פרצו המתפרעים הפלסטינים את הגדר, חדרו לשטח ישראל ותקפו את חיילי צה"ל באבנים ובבקבוקי תבערה אך נהדפו חזרה לרצועה.

הביקורת על תנועת חמאס הביאה את סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק,להסביר בדף הפייסבוק שלו ב-11 באוקטובר את הסיבות שתנועתו איננה פותחת בירי רקטות מסיבי לעבר ישראל.

אבו מרזוק טען כי ירי רקטות לעבר ישראל יחבל במטרות האינתיפאדה, יביא לסיומה ויפגע בתדמית הפלסטינים והוסיף: "כל הקריאות האלה להסיט את האינתיפאדה לאופן אחר הן כדי שהאינתיפאדה תחלוף ולא נרוויח באמצעות מלחמת הרקטות,זה יציג אותנו כאילו אנו תוקפנים והם (הישראלים) חפים מפשע".

לעומת זאת תנועת חמאס מעודדת סוגים שונים של טרור פלסטיני. אתר האינטרנט"אלמג'ד" מסר ב12 באוקטובר מפי גורם פיקודי בתנועה כי תנועת חמאס תפעל לשחרור מבצעי הפיגועים ממאסר במסגרת עסקת חילופי שבויים עם ישראל, "כל מי שיבצע חטיפה או דקירה או דריסה או ירי על האויב בגדה הכבושה או בירושלים בתקופה הקרובה, שמו יוכנס לרשימת (האסירים) בעסקה הבאה במקרה שייפצע או יאסר".

הטיעונים של תנועת חמאס שלא לחדש את ירי הרקטות לעבר ישראל אינם מונעים ממנה לאפשר לגורמים אחרים ברצועת עזה כמו ארגון הג'יהאד האסלאמי או ארגונים סלפים "לטפטף" מדי פעם ירי רקטות לעבר ישראל בטענה כי מדובר בארגונים "סוררים", במדיניות הזו היא שומרת על גזרה "חמה" מול ישראל מבלי להסלים יתר על המידה את המצב ברצועה ומבלי שהדבר ישבש את תהליך שיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן".

תנועת חמאס שואפת לשמר את גל הטרור במאפייניו הנוכחיים ולהגדירו כ"מאבק עממי" והיא שומרת לעצמה את האופציה לחדש בהמשך את פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל ואת ירי הרקטות.

עד כה לא הגיעה תנועת חמאס להבנות או תיאום עם תנועת פת"ח על המטרות של גל הטרור והאלימות הנוכחי ועל הקמת "מפקדה מאוחדת" של כל הפלגים הפלסטינים שתגדיר את יעדי הפעילות ותקבע תוכנית עבודה למאבק בישראל.

המחלוקות בין חמאס לפת"ח הן עמוקות ביותר ואפילו גל האלימות הנוכחי לא הצליח לגשר ביניהן.