עבור לתוכן העמוד
Menu

קו ההסברה הישראלי מבטא לאשורו את המציאות במזה"ת

הממשלה הנוכחית בקנדה מעריכה את התפקיד החשוב וחסר התחליף שממלאת ישראל בעימות בקו הראשון מול כוחות האסלאם הקיצוני. אין מדובר אפוא בקו הסברה גרידא. זו המציאות ללא כחל ושרק. מבקריה של ישראל, כולל מבית, מתארים את "ההסברה" הישראלית כ"תעמולה" שנועדה להטות באופן מניפולטיבי את דעת הקהל לטובתה של ישראל ולהסיט את תשומת הלב מ"נושאים בעייתיים" העומדים בליבו של הסכסוך באזור. ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, הידוע […]

הממשלה הנוכחית בקנדה מעריכה את התפקיד החשוב וחסר התחליף שממלאת ישראל בעימות בקו הראשון מול כוחות האסלאם הקיצוני. אין מדובר אפוא בקו הסברה גרידא. זו המציאות ללא כחל ושרק.

מבקריה של ישראל, כולל מבית, מתארים את "ההסברה" הישראלית כ"תעמולה" שנועדה להטות באופן מניפולטיבי את דעת הקהל לטובתה של ישראל ולהסיט את תשומת הלב מ"נושאים בעייתיים" העומדים בליבו של הסכסוך באזור.

ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, הידוע בגישתו הפרו ישראלית, הסביר (28 בספטמבר) את המניעים לתמיכה הנחרצת של ממשלת קנדה בראשותו במדינת ישראל היהודית, והם: היותה של ישראל מדינה דמוקרטית, בעלת הברית היחידה של המערב במזרח התיכון ונכס חשוב ביותר במאבק נגד האיומים על הביטחון הלאומי של קנדה שמקורם במזרח התיכון.

להלן ציטוט מדברי הרפר: "איננו מתכוונים להפוך את ישראל למטרה, כיוון שהיא בעלת הברית הדמוקרטית המערבית היחידה, הניצבת בפני איומים באזור, והיא עומדת בחזית של האיומים המכוונים אלינו. איננו מתכוונים להפוך את המדינה היהודית למטרה של מתקפה וביקורת. אנו מכירים באופן חד משמעי בזכותה של ישראל להיות מדינה יהודית ולהגן על עצמה".

העמדה של הרפר מבטאת אל נכון הערכה מפוקחת של המציאות במזרח התיכון, ובפרט לאחר השלכות הזעזועים שנילוו למהפכות שכונו "האביב הערבי". המהפכה האסלאמית שוטפת את האזור מאז שנות ה-70, משנה את אופיו, מפילה משטרים ומאיימת על האינטרסים של העולם החופשי והדמוקרטי.

הכוחות האסלאמיים, הסוניים והשיעיים כאחד, שמים להם למטרה מוצהרת ומעשית את השמדת מדינת ישראל, אך יעדיהם אינם מסתיימים ב"שחרור פלסטין", אלא בהמשך התנופה של הפצת האסלאם לאירופה וצפון אמריקה.

המדינה האסלאמית של דאעש, אל-קאעידה, האחים המוסלמים ושלוחות התנועה חמאס הפלסטינית ובמדינות המוסלמיות האחרות, המשטר האסלאמי וזרועותיו בעיראק, בתימן, בלבנון ובמדינות המפרץ, כולם שותפים לאותה אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית הרואה בהפצת האסלאם ציווי אלוהי ראשון במעלה, ואת המערב ותרבותו האויב המרכזי של האסלאם.

הרפר ביטא בדבריו את ההבנה, כי הכוחות האסלאמיים הקיצוניים מאיימים על המערב, וכי ישראל אינה אלא יעד אחד בעימות הכולל עם המדינות המייצגות הדמוקרטיה והערכים המערביים. לשיטתו, אם ישראל תהיה בבחינת Game Over ה-Next Game יתנהל בשטחן של מדינות המערב, ובכלל זה קנדה. הממשלה הנוכחית באוטווה מעריכה את התפקיד החשוב ואשר אין תחליף שממלאת ישראל בעימות בקו הראשון מול כוחות האסלאם הקיצוני. אין מדובר אפוא בקו הסברה גרידא. זו המציאות ללא כחל ושרק.