עבור לתוכן העמוד
Menu

אין פרטנר פלסטיני להסכם שלום

ישיבת המועצה הלאומית הפלסטינית שזימן אבו מאזן ממחישה פעם נוספת את הפיצול המשתק בזירה הפלסטינית. אש"ף מוכר בינלאומית כנציג בלעדי של העם הפלסטיני, ואולם בפועל הארגון נעדר יכולת לקבל החלטות מחייבות בשם העם הפלסטיני. מחמוד עבאס (אבו מאזן) זימן בתוקף תפקידו כראש אש"ף ישיבה של המועצה הלאומית הפלסטינית (מל"פ) באמצע חודש ספטמבר כדי בין היתר לבחור את ההרכב החדש של הוועד […]

ישיבת המועצה הלאומית הפלסטינית שזימן אבו מאזן ממחישה פעם נוספת את הפיצול המשתק בזירה הפלסטינית. אש"ף מוכר בינלאומית כנציג בלעדי של העם הפלסטיני, ואולם בפועל הארגון נעדר יכולת לקבל החלטות מחייבות בשם העם הפלסטיני.

מחמוד עבאס (אבו מאזן) זימן בתוקף תפקידו כראש אש"ף ישיבה של המועצה הלאומית הפלסטינית (מל"פ) באמצע חודש ספטמבר כדי בין היתר לבחור את ההרכב החדש של הוועד הפועל של אש"ף.

המהלך של אבו מאזן נועד להפעיל לאחר שנים ארוכות את "הפרלמנט של אש"ף" על מנת להעניק לגיטימציה מחודשת להנהגת הארגון כמייצגת באופן בלעדי את העם הפלסטיני.

דווקא מהלך זה ממחיש את העובדה, כי אין קיימת כיום הנהגה פלסטינית שלה סמכות ויכולת לייצג את כל העם הפלסטיני בקבלת החלטות בעלות משמעות לאומית,ובכלל בנוגע להסדר מדיני עם ישראל.

חמאס והג'יהאד האסלאמי מתנגדים נחרצות לכינוס המל"פ. בכירים בחמאס חזרו והדגישו, כי ישיבת המל"פ אינה חוקית והחלטותיה לא תחייבנה את העם הפלסטיני, שכן מדובר במהלך חד צדדי המנוגד להסכמי הפיוס בין 'פתח' לחמאס.

התנאי המקדים לכינוס המל"פ הינו על פי חמאס גיבוש הנהגה זמנית של הארגונים הפלסטיניים המובילים, כולל חמאס והג'יהאד האסלאמי, עריכת בחירות חדשות למל"פ בהשתתפות נציגים של הארגונים האסלאמיים, וקביעת הרכב הוועד הפועל של אש"ף על בסיס העיקרון של שותפות בקבלת החלטות.

המוסד העליון של העם הפלסטיני אינו יכול אפוא לשמש נציג מוסמך, אשר החלטותיו ייתפסו כמחייבות. חמאס רואה אינטרס עליון להשתלב באש"ף על מנת להשתלט עליו מבפנים ולזכות בהכרה בינלאומית כנציג הפלסטינים. אם חמאס והג'יהאד האסלאמי יצורפו לאש"ף, ישנה הארגון את פניו ויהפוך לתומך גלוי בטרור ולא יהיה עוד גוף לגיטימי לניהול מו"מ מדיני עימו.