עבור לתוכן העמוד
Menu

המניע לפגישתם של אבו מאזן והמלך עבדאללה

ברבת עמון התקיימה אתמול בלילה פגישה בין עבדאללה מלך ירדן לבין מנהיג אש"ף אבו מאזן אחרי שנה שבה נמנע המלך מלקבל אליו את המנהיג הפלסטיני. הפגישה התקיימה על רקע כינוסה של המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה בעוד חודש, והיא הייתה מחוייבת המציאות לנוכח האינטרסים של שני הצדדים לקיים את הכנס. לנוכח המשבר הארוך בין ירדן לבין […]

ברבת עמון התקיימה אתמול בלילה פגישה בין עבדאללה מלך ירדן לבין מנהיג אש"ף אבו מאזן אחרי שנה שבה נמנע המלך מלקבל אליו את המנהיג הפלסטיני.

הפגישה התקיימה על רקע כינוסה של המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה בעוד חודש, והיא הייתה מחוייבת המציאות לנוכח האינטרסים של שני הצדדים לקיים את הכנס.

לנוכח המשבר הארוך בין ירדן לבין אש"ף, רבים מחברי המועצה הלאומית חששו כי אם ישתתפו בכנס תישלל מהם האזרחות הירדנית, הפגישה הפומבית נועדה לאותת לכולם כי הנסיעה לרמאללה בטוחה.

לירדן יש אינטרס בכינוס ברמאללה כדי לכוון את פתרון הבעיה הפלסטינית מן הגדה המזרחית "המולדת החלופית" לגדה המערבית "מדינה פלסטינית".

בשורש המשבר בין ירדן לבין אש"ף עומדת בעיית ירושלים, והיא החלה כאשר הכריחה הרשות הפלסטינית לפני שנה את שגרירת ירדן באו"ם להביא למועצת הביטחון נוסח החלטה הסותר את עמדת ירדן ברחבת אל-אקצא. ירדן כאמור היא האפוטרופוס על המקום הקדוש- לא אש"ף.

ההידרדרות החריפה כאשר שני אנשי דת בכירים מירדן גורשו בבושת פנים מן המסגד לפני כמה חודשים.

האם יושרו ההדורים בין ירדן לבין אש"ף? קשה לומר. הדברים יתבהרו בקרוב בנוסח ההחלטה במועצת הביטחון.

אש"ף וירדן מן הסתם החליטו לשתף פעולה נגד קבוצות המקדש היהודיות, אבל גם בעניין זה ירדן דורשת בלעדיות מכיוון שהיא "שומרת המקומות הקדושים", ואינה מוכנה לשתף בזה את אש"ף.