עבור לתוכן העמוד
Menu

מה יעלה בגורלו של מחנה הפליטים עין אל-חילווה?

האם מחנה עין אל-חילווה בלבנון עומד ללכת בדרכו של מחנה ירמוכ בסוריה, ולהתפרק? מחנה עין אל-חילווה הוא הגדול במחנות הפליטים בלבנון, שוכן בדרום לבנון, ונחשב "בירת הפליטים" שלה- כמו מחנה ירמוכ בסוריה. באחרונה החלה מסכת של רציחות של ראשי פתח במחנה. אירגון פתח האשים את תנועות הטרור הסלפיות במעשה. בעוד במחנה ירמוכ המלחמה הייתה בין […]

האם מחנה עין אל-חילווה בלבנון עומד ללכת בדרכו של מחנה ירמוכ בסוריה, ולהתפרק?

מחנה עין אל-חילווה הוא הגדול במחנות הפליטים בלבנון, שוכן בדרום לבנון, ונחשב "בירת הפליטים" שלה- כמו מחנה ירמוכ בסוריה.

באחרונה החלה מסכת של רציחות של ראשי פתח במחנה. אירגון פתח האשים את תנועות הטרור הסלפיות במעשה.

בעוד במחנה ירמוכ המלחמה הייתה בין חמאס או בשמו מחוץ לעזה – "אכנאף בית אל-מקדס" לבין דאעש, הרי שבעין אל-חילווה המאבק  המתפתח הוא בין פתח לבין התנועות הסלפיות.
הסיבה: הרשות הפלסטינית ברמאללה החליטה לתמוך באסד נגד המורדים, ומקביליהם של המורדים בסוריה מתחילים לפרוע את החשבון מאש"ף בלבנון. התמיכה באסד בסוריה באה לידי ביטוי בברית עם חיזבאללה בלבנון.

צבא לבנון היה ער לבעיה המתפתחת, וניסה להתערב כדי לפייס בין פתח וחמאס על מנת שיקימו יחד כוח מגן מול הסלפים המתחזקים, אבל ללא הועיל. בירמוכ לחמו אנשי אש"ף לצד צבא אסד נגד חמאס, ואי אפשר להפוך את היוצרות בלבנון.

בנוסף לזה גם היו המחלוקות בתוך פתח, בעיקר בין תומכי דחלאן לתומכי אבו מאזן.

צבא לבנון לא יכול לעצור את הסלפים במחנות בגלל ההסכמים עם אש"ף, שעל פיהם המחנות הם אזור אוטונומי "לקראת השיבה לפלסטין", ובכלל זה אוטונומיה ביטחונית. המדינה האיסלאמית ונוסרה מנצלות זאת כדי לחדור ללבנון, כפי שעשו עם מחנות הפליטים בסוריה.

ממשלת לבנון חייבת להחליט עכשיו אם להתעלם מן ההסכמים עם אש"ף, ולהיכנס למחנה, כפי שעשתה במחנה אחר לפני הרבה שנים בנסיבות דומות-  נהר אל-בארד שבצפון לבנון – מחנה שנהרס כתוצאה מן הקרב בין הצבא לסלפים. האם עכשיו תורו של עין אל-חילווה להיהרס?