עבור לתוכן העמוד
Menu

אבו מאזן מאיים בהתפטרות

הערוץ הראשון פירסם אתמול ידיעה כי ראש אש"ף מחמוד עבאס אמר באחרונה לחוגי פתח כי יתפטר לקראת סוף השנה. מבדיקת הידיעה ברמאללה עולה כי אכן נאמרו דברים בנוסח זה, אבל הערכתנו היא כי רקע האמירה איננו הודעת על פרישה, אלא כלי לחץ על פתח ואירופה, כדי לקבל את עמדותיו. על פי מקורותינו בדיון על כינוס […]

הערוץ הראשון פירסם אתמול ידיעה כי ראש אש"ף מחמוד עבאס אמר באחרונה לחוגי פתח כי יתפטר לקראת סוף השנה. מבדיקת הידיעה ברמאללה עולה כי אכן נאמרו דברים בנוסח זה, אבל הערכתנו היא כי רקע האמירה איננו הודעת על פרישה, אלא כלי לחץ על פתח ואירופה, כדי לקבל את עמדותיו.

על פי מקורותינו בדיון על כינוס קונגרס פתח השביעי שאמור להתכנס לקראת סוף השנה, התגלעו חילוקי דעות, ואבו מאזן אמר: אם לא נוכל לכנס את הקונגרס, אין טעם שאמשיך בתפקידי. כלומר: הדברים נאמרו כלחץ על צמרת פתח לסיים את הוויכוחים הבלתי נגמרים שלהם, ולקבל החלטה.

אבו מאזן כבר התבטא בנוסח דומה בעבר, ולגופו של דבר הוא באמת התכוון לפרוש, אבל שינויי האמירים בקטאר, לשם התכוון לפרוש, ועליית האמיר תמים, שינו את תוכניותיו. זאת כיוון שהאמיר החדש קירב אליו את שני אוייביו המושבעים, חאלד משעל ועזמי בשארה וירדן הבהירה לו כי לא יוכל לפרוש אליה בגלל משמעות הדבר של נדידת הבעיה הפלסטינית מן הגדה המערבית למזרחית. יצא אפוא, שהוא חייב להישאר ברמאללה, וברמאללה הוא יכול להישאר רק כמנהיג, או להעביר את המשוכות למישהו מקובל עליו, כמו סאיב עריקאת למשל, ופירוש הדבר קריעת פתח לגזרים.