עבור לתוכן העמוד
Menu

ישראל צריכה לבחון מחדש את מדיניותה בסוריה

הדאגה הגוברת לגורל הדרוזים מעבר לקו הגבול בגולן ממחיש את התובנה שישראל היא חלק מן הבעיה הסורית, ואיננה יכולה לחמוק מכך. אומנם, הזהירות המופלגת שהיא נהגה בה עד היום הייתה  במקומה, אבל התקדמות דאעש ונוסרה לאזורים הדרוזים מעמיד את ישראל לפני ההכרח לבחון שוב את מדיניותה. עקרונית, ישראל היא חלק מן הבעיה בסוריה מכיוון שהיא […]

הדאגה הגוברת לגורל הדרוזים מעבר לקו הגבול בגולן ממחיש את התובנה שישראל היא חלק מן הבעיה הסורית, ואיננה יכולה לחמוק מכך. אומנם, הזהירות המופלגת שהיא נהגה בה עד היום הייתה  במקומה, אבל התקדמות דאעש ונוסרה לאזורים הדרוזים מעמיד את ישראל לפני ההכרח לבחון שוב את מדיניותה.

עקרונית, ישראל היא חלק מן הבעיה בסוריה מכיוון שהיא מחזיקה בגולן, ואין לה שום כוונה לוותר עליו. אם כך, עליה לעקוב בערנות אחרי כל המהלכים הבינלאומיים לפתרון בסוריה שעיקרו קואליציה בין מפלגת הבעת' הישנה לבין האחים המוסלמים. אין ספק כי הקהילייה הבינלאומית תפנה אז לישראל בדרישה לוותר על הגולן כדי לקדם את סיכוייה של הקואליציה החדשה לשרוד.

שנית, הדרוזים בישראל השתלבו היטב במדינה, ובמערך הביטחוני שלה, ואין ספק כי לא יוכלו לקבל בשיוויון נפש עמידה מן הצד של ישראל לנוכח טבח וודאי באחיהם מעבר לגבול.

גם הנוצרים בישראל מתחברים עם המדינה לא מעט בגלל הנעשה בסוריה- אם כך, ההתפתחויות הפנימיות בישראל כבר קשורות בנעשה בסוריה, והמושג "סוריה הגדולה" מקבל כעת משמעות מפתיעה.

כבר עכשיו המיעוטים במזרח התיכון נקשרים בישראל – מהלך שהתחיל בישראל פנימה – ראינו הפגנה של היזידים שנמלטו לחבל הכורדים בעיראק בקריאה: ישראל – תצילי אותנו! עד כה ישראל לא הצילה אותם.

ההיסטוריה המיוחדת עם הכורדים ידועה לכל ואיננה צריכה פירוט.

בלבנון מתחזקת מגמה אצל השיעים להתנתק מחיזבאללה ואיראן, והאיש שהתחיל את המהלך הזה, סובחי טופיילי, אמר כי בסופו של דבר השיעים יתחברו בברית עם ישראל.

מצד שני, ישראל נכנסת לטבעת החנק של החרם שהוא לא רק פלסטיני, אלא קשור בלאומנות הפאן ערבית והפאן איסלאמית, שהן היפוכה של מגמת התגבשות העדות- הנושאות את עיניהן לישראל.

עד כה ישראל לא הרימה את הכפפה, כי הייתה עסוקה מעל לראש בתלאות "התהליך" עם הפלסטינים.

הפתרון האמיתי לבעיית החרם הוא יציאה מתוך עניבת החנק של הפאן ערביות והפאן איסלאם לקראת מזרח תיכון מנומר ורב תרבותי, שרק בתוכו תזכה ישראל ללגיטימיות אמיתית.