עבור לתוכן העמוד
Menu

השבטים בסיני נגד דעא"ש

העיתון הרשמי של מצרים "אלאהראם" דיווח ב-10 במאי כי השבטים בצפון סיני מתאחדים נגד ארגון "אנצאר בית אלמקדס" שהינו השלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" בסיני. ארגון "אנצאר בית אלמקדס" מנהל מלחמת חורמה נגד הצבא והמשטרה המצרים באמצעות פיגועים יומיים. נשיא מצרים, עבד אלפתאח א-סיסי, הורה כבר לפני כמה חודשים לתגבר את כוחות הצבא בצפון סיני […]

העיתון הרשמי של מצרים "אלאהראם" דיווח ב-10 במאי כי השבטים בצפון סיני מתאחדים נגד ארגון "אנצאר בית אלמקדס" שהינו השלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" בסיני.

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" מנהל מלחמת חורמה נגד הצבא והמשטרה המצרים באמצעות פיגועים יומיים.

נשיא מצרים, עבד אלפתאח א-סיסי, הורה כבר לפני כמה חודשים לתגבר את כוחות הצבא בצפון סיני ולאחרונה אף האריך בשלושה חודשים את הצו המכריז על מצב חירום בצפון סיני.

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" הצליח לגייס כמה מבני השבטים לשורותיו, אולם באחרונה תקפו אנשיו כמה מבני שבט "אלתראבין" לאחר שמנהיגי השבט סירבו לאפשר לבני השבט להצטרף לארגון.

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" מנסה לגייס לשורותיו גם בני שבטים אחרים. מדובר בשבטים המכירים היטב את השטח ואת תנועות הצבא המצרי, דבר שיכול לסייע לארגון "אנצאר בית אלמקדס" בהתקפות הטרור שלו.

עשרה שבטים בצפון סיני מתכוונים לקיים בקרוב כינוס נגד הטרור של ארגון "אנצאר בית אלמקדס", בכוונתם לאפשר גיוס 50 אנשים מכל שבט לצבא המצרי כדי שיפעלו נגד הארגון.

נציגי השבטים הביעו גם נכונות למסור לידי שלטונות מצרים את זהות בני השבטים שהצטרפו בעבר לארגון "אנצאר בית אלמקדס".

שמות השבטים הינם: אלתראבין, אלסווארקה,אלתיהא, אלחויטאת, אלריאשאת, אלרמילאת, אלדווע'רה, אל קיאצ'יה, אלאח'ארסה, אלעיאדיה.

התופעה בסיני דומה למתרחש בעירק. גם שם התגייסו שבטים נגד פעילות אל-קאעידה וארגון המדינה האסלאמית.

השבטים בצפון סיני שילמו מחיר כבד. הם נתונים באזורים מסויימים לעוצר יומי של הצבא המצרי בגלל הפעילות נגד הטרור וחלקם נאלץ לפנות בתים לאורך הגבול עם רצועת עזה, וגם יפנה בתים בעתיד, מכיוון שהצבא המצרי מקים שם אזור חיץ נרחב כדי למנוע את ההברחות מסיני לרצועת עזה.

אם אכן ישתפו השבטים פעולה באופן מלא עם הצבא המצרי אין ספק שהדבר יסייע למלחמה של הצבא המצרי בטרור.