עבור לתוכן העמוד
Menu

ארגון דאע"ש מתחזק

למרות חיסולו המוצלח של אבו סיאף, בכיר ארגון "המדינה האסלאמית" המכונה "שר הנפט של דאע"ש", בפעולת קומנדו אמריקנית של "כוח דלתא" ב-16 במאי באזור דיר אזור שבסוריה, מסתבר כי  הארגון הזה מתחזק ומצליח להשתלט על אזורים נוספים במזרח התיכון. על פי מקורות ערביים, בשבועות האחרונים הודיעו כמה ארגונים אסלאמים קיצונים במדינות המגרב על הצטרפותם לארגון […]

למרות חיסולו המוצלח של אבו סיאף, בכיר ארגון "המדינה האסלאמית" המכונה "שר הנפט של דאע"ש", בפעולת קומנדו אמריקנית של "כוח דלתא" ב-16 במאי באזור דיר אזור שבסוריה, מסתבר כי  הארגון הזה מתחזק ומצליח להשתלט על אזורים נוספים במזרח התיכון.

על פי מקורות ערביים, בשבועות האחרונים הודיעו כמה ארגונים אסלאמים קיצונים במדינות המגרב על הצטרפותם לארגון "המדינה האסלאמית".

האחרון שבהם היה ארגון "אלמראבטון", הפועל באלג'יריה, בראשותו של אלמח'תאר בלמח'תאר.

ארגון "המדינה האסלאמית" מתפשט גם בעיראק ובסוריה.

בסוריה הוא מתקרב לעבר העיר תדמור, ובעירק הוא השלים את ההשתלטות על מחוז אל-אנבאר ומתקדם לעבר הבירה בגדאד.

כוחות דאע"ש ניהלו קרבות קשים בשבועות האחרונים והצליחו לכבוש את מרביתה של העיר פאלוג'ה בעיראק ואת העיר רמאדי בירת מחוז אל-אנבאר.

בקרבות בעיר רמאדי הרגו פעילי דאע"ש מאות חיילים של הצבא העיראקי ולקחו בשבי עשרות מהם.

כמו כן, הם הצליחו להשתלט על כמויות גדולות של נשק, טנקים, כלי רכב משוריינים, תותחים ונשק קל.

נפילתה של העיר רמאדי מעידה על חולשתו של הצבא העיראקי והצלחות דאע"ש בקרבות נגדו גורמת מבוכה רבה לראש ממשלת עיראק, חיידר אלעבאדי, אשר הבטיח כי בניגוד לקודמו, נורי אלמאלכי, הוא ישקם את הצבא וינקה אותו משחיתות.

ראש ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אלבגדאדי, הפיץ בסוף השבוע שעבר ברשתות החברתיות סרטון וידיאו שבו קרא למוסלמים במדינות ערב להגר ל "מדינתו" ולהצטרף ל "אדמת הח'ליפות".

ניסיון העבר מוכיח כי בכל פעם שהיו לארגון דאע"ש הצלחות בשדה הקרב הצטרפו אליו מאות מתנדבים חדשים, ואולי אפילו אלפים, שהגיעו ממדינות ערב וגם מתנדבים שהגיעו מאירופה וממדינות מוסלמיות.

ההצלחות שלו אף גרמו לפיצול בשורות ארגוני האופוזיציה הסורית המזויינת הנלחמת בסוריה נגד הצבא הסורי וכוחות חזבאללה ואף לוחמים שערקו מהם הצטרפו לשורותיו.

ראש הארגון, אבו בכר אלבגדאדי, מנסה לנצל גם את המשבר הקשה בתימן לטובתו.

בסרטון הוידיאו האחרון שהפיץ הוא תקף את סעודיה על המבצע הצבאי נגד  המורדים החות'ים בתימן ונאמני הנשיא המודח עלי עבדאללה צאלח והבטיח כי תושבי תימן יצטרפו לארגונו.

התחזקותו של ארגון דאע"ש והצטרפות לוחמים זרים לשורותיו מדאיגים מאוד את ארצות הברית והנשיא אובאמה העלה את הנושא בפגישתו עם מנהיגי המפרץ ב-14 במאי בקמפ דיויד.

במפגש הזה סוכם על הגברת שיתוף הפעולה המודיעיני בכל הקשור לדאע"ש.