עבור לתוכן העמוד
Menu

הקשרים של המודיעין הפלסטיני עם "ג'בהת אל-נוסרה" בסוריה.

בדצמבר 2013 נחטפו שני אזרחים שבדים בסוריה על ידי ארגון "ג'בהת אלנוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מדובר בתומס אלסון בן 50 ומרטין רין בן 30 המשתייכים לכנסיה התומכת ברעיון דו קיום בין בני כל הדתות. שבדיה ניסתה לקבל מידע על גורלם ללא הצלחה. העיתון הפלסטיני "אלאיאם" פרסם ב-27 באפריל את סיפור שחרורם של השניים מן […]

בדצמבר 2013 נחטפו שני אזרחים שבדים בסוריה על ידי ארגון "ג'בהת אלנוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מדובר בתומס אלסון בן 50 ומרטין רין בן 30 המשתייכים לכנסיה התומכת ברעיון דו קיום בין בני כל הדתות.

שבדיה ניסתה לקבל מידע על גורלם ללא הצלחה.

העיתון הפלסטיני "אלאיאם" פרסם ב-27 באפריל את סיפור שחרורם של השניים מן השבי שנעשה לדבריו בסיוע מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני בהוראתו של ראש הרש"פ מחמוד עבאס.

על פי עיתון  "אל-איאם", יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ביקר בשטוקהולם ב15 בפברואר 2015 כדי להודות למלכת שבדיה על כך ששבדיה הכירה במדינת פלסטין.

במהלך הביקור בקשו השבדים את עזרת הרש"פ בהשגת מידע על גורל שני החטופים.

מחמוד עבאס הסמיך את מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני לטפל בעניין. משלחת של אנשי מודיעין פלסטינים נסעו לשבדיה כדי להיפגש עם נציגי המודיעין השבדי, אח"כ יצאו אנשי המודיעין הפלסטיני לסוריה, דרך ירדן, שם נפגשו עם החוטפים והצליחו לחזור עם צילומי וידיאו של החטופים שהועברו לשבדיה והיו למעשה ההוכחה הראשונה שהשניים בחיים.

במהלך השבוע שעבר יצאו שוב אנשי המודיעין הפלסטיני לסוריה והצליחו לשכנע את החוטפים לשחרר את שני החטופים ללא תשלום כופר נפש.

שני החטופים שוחררו ביום חמישי שעבר סמוך לגבול סוריה ירדן, הועברו לעמאן ומשם הוטסו בריאים ושלמים לשבדיה. המודיעין הירדני סייע למודיעין הפלסטיני במאמצי השחרור.

משרד החוץ של שבדיה הודיע רשמית בסוף השבוע שעבר על שחרור שני החטופים ושרת החוץ של שבדיה, מרגו ואלסטרים, הודתה לרש"פ ולירדן על מאמציהן לשחרור החטופים והביעה תודה אישית ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

האלה חסני פריז, השגרירה הפלסטינית בשבדיה אישרה כי שני החטופים הוחזקו בידי ארגון "ג'בהת אלנוסרה".

על פי עיתון "אלאיאם" החוטפים שחררו את שני החטופים "למען פלסטין" לאחר שאנשי המודיעין הפלסטיני הסבירו להם כי הרש"פ סובלת ממצוקה כספית.

לגירסא הזו אין שום תימוכין ממקור אחר.

מבצע השחרור כולו היה, עפ"י העיתון, מחווה של הרשות הפלסטינית כלפי שבדיה בגלל תמיכתה בבעיה הפלסטינית.

הפרשה הזו מעידה על יכולתו של מנגנון המודיעין הפלסטיני להשיג מידע בקרב הארגונים הג'יהאדיסטים בסוריה ואף לבקר פיזית, ללא חשש, אצל ארגון "ג'בהת אלנוסרה" בסוריה כדי לנהל עמו משא ומתן.

אין ספק שללא קשר הדוק של המודיעין הכללי הפלסטיני עם ארגון "ג'בהת אלנוסרה" השחרור של שני החטופים לא היה יוצא אל הפועל.

המרוויח העיקרי מהפרשה הזו הוא מחמוד עבאס אשר חיזק עוד יותר את מעמדו בקרב הציבור וההנהגה השבדים.