עבור לתוכן העמוד
Menu

האסטרטגיה של לשכת החינוך של דאעש

מדינת הח'ליפות האסלאמית של דאעש בעיראק ובסוריה שהוכרזה בסוף חודש יוני 2014, ממשיכה להתמקד בביסוס שלטונה. אחד ההיבטים החשובים הוא תחום החינוך והתרבות, וזאת במאמץ לבנות דור חדש הנשען על יסודות האסלאם והג'יהאד, אשר יוכל להוביל את המשך הכיבושים להרחבת גבולות הח'ליפות. בשבועות האחרונים פרסמה המדינה האסלאמית סרטונים המתעדים מחנות אימונים, בהם ילדים ובני נוער […]

מדינת הח'ליפות האסלאמית של דאעש בעיראק ובסוריה שהוכרזה בסוף חודש יוני 2014, ממשיכה להתמקד בביסוס שלטונה. אחד ההיבטים החשובים הוא תחום החינוך והתרבות, וזאת במאמץ לבנות דור חדש הנשען על יסודות האסלאם והג'יהאד, אשר יוכל להוביל את המשך הכיבושים להרחבת גבולות הח'ליפות.

בשבועות האחרונים פרסמה המדינה האסלאמית סרטונים המתעדים מחנות אימונים, בהם ילדים ובני נוער מקבלים אינדוקטרינזציה אסלאמית ברוח הח'ליפות ועוברים הכשרה צבאית לקראת הצטרפותם לשורות המוג'אהידון.
כמו כן, תועדה השמדת פסלים של ממלכת אשור העתיקה בידי פעילים מזוינים של הח'ליפות האסלאמית ושריפת אלפי כתבי יד עתיקים שנשמרו בספרייה הציבורית של מוסול. קודם לכן, השמידה הח'ליפות האסלאמית אתרים דתיים של העדה היזידית והשיעית, וכן קברים בעלי ערך היסטורי ודתי, וזאת בהתבסס על התפיסה האסלאמית סלפית – ווהאבית קיצונית האוסרת על קיום כל זכר לפסל ומצבה האסורים משום עבודה זרה.

הח'ליפות האסלאמית מובילה אפוא מלחמת חורמה כוללת נגד כל הציביליזציות שאינן אסלאם, והיא רואה בג'יהאד אמצעי להשמדתן המוחלטת ולכפיית חוק האסלאם בעולם כולו. בשלב הנוכחי מתמקדת הח'ליפות מעבר לביסוס שלטונה, בניסיון לטעת את זרעי הח'ליפות במדינות סמוכות. זאת כדי להכשיר את הקרקע להפלת המשטרים הקיימים, לסיפוח שטחים נוספים למדינת הח'ליפות ולהקמת רשת נרחבת של מוג'אהידין במדינות המערב (וברחבי העולם) שתסייע להעביר את המערכה לשטח האויב כדי להחלישו. ישראל, ספרד (שהייתה בעבר תחת שלטון אסלאמי) ואיטליה (מקום מושב הוותיקן הנחשב לאויב העליון של האסלאם) הם היעדים הבאים לאחר שעבוד העולם האסלאמי לשלטון הח'ליפות.

המפתח להצלחת המפעל האסלאמי של הח'ליפות נשען, ע"פ אבו בכר אל-בגדאדי שהכריז על עצמו ח'ליף, במידה רבה על היכולת שלה לטהר את שטח הח'ליפות מ"כופרים”, לגייס מוסלמים מרחבי העולם לסייע לח'ליפות, ולהעביר את התושבים המוסלמים סונים הנתונים תחת שלטונה תהליך מואץ של חינוך אסלאמי מחדש. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חוזר ומציין כי המלחמה נגד מדינת הח'ליפות האסלאמית תארך שלוש שנים. בתקופה זו עשוי לקום דור מוסלמי חדש בשטחי עיראק וסוריה שיקשה על החזרת אזורי הח'ליפות, גם אם יובס הכוח הצבאי שלה, למסלול של מתינות דתית.

מסמך של המדינה האסלאמית מחודש ספטמבר 2014 ממחיש את תהליך האינדוקטרינזציה המואץ המוחל במערכת החינוך של הח'ליפות, והמבטא מלחמת תרבות בכל סממן שאינו אסלאמי. להלן תרגום המסמך מערבית:

isis education-01 isis education-02

המדינה האסלאמית
ח'ליפות בדרכו של הנביא
לשכת החינוך

אמור: הו ריבון [העולמים] הוסיף לי ידע

חוזר מספר 00002
תאריך: 10 בחודש ד'ו אל-קעדה 1425 [5 בספטמבר 2014]

בשם אללה הרחמן והרחום

יהא השלום עליכם ורחמי אללה וברכותיו

בשורה וחוזר

זו בשורה מאת אמיר המאמינים [אבו בכר אל-בגדאדי שהכריז על עצמו ח'ליף של המדינה האסלאמית] ופעולה מעימו כדי להסיר את הבערות, להפיץ את הידע הדתי, להיאבק במדעים ובתכניות הלימודים המושחתות ולהחליפן בתכניות לימודים איסלאמיות נכונות. הוא [אל-בגדאדי] ציווה לייסד את לשכת החינוך במדינה האסלאמית ולקרוא לבעלי הכישורים בפנים [בשטח המדינה האסלאמית] ומחוצה לה [להצטרף] לתחום החינוך, לשרת את המוסלמים ולקדם את אנשי המדינה האסלאמית בתחומים השונים של מדעי הדת, והמדעים המועילים האחרים, אשר מכסים את צרכי כל המשרדים והלשכות של המדינה האסלאמית, ואשר כולם חותרים ומכוונים להגשים את דבר אללה ישבח ויתעלה: 'הכינו כוח לקראתם ככל שתוכלו וסוסים רתומים לקרב, אשר בהם תזרעו מורא בלב אויב אללה ואויבכם' [סורה: אל-אנפאל, פסוק 60, תרגום: אורי רובין].  אנו נדרשים לכל היבטי המוכנות, והחשוב שבהם הוא המוכנות בתחום האמונה ובתחומים הרפואי, הכימי, הפיזיקאי, המנהלי, החקלאי ובמדעים המועילים האחרים. יסוד הדת המובא בקוראן מדריך בדרך הנכונה והוא יביא לניצחון. דבר אללה יהיה עליון כדי שהמדינה האסלאמית תוכל לצעוד בדרך הנביא ולפעול למען המשך קיומה והתרחבותה.

ועל כן החליטה לשכת החינוך של המדינה האסלאמית כדלקמן:

  1. שנת הלימודים 2013-14 תיחשב שנת מעבר עבור כל הכיתות, למעט כיתה ו' של חטיבת הביניים בכל בתי הספר, להוציא התלמידים שנכשלו בגלל שהעתיקו [במבחנים] או בגין היעדרות, ואשר על כן הם אינם זכאים להשתתף במבחן.
  1. יום העבודה של סגל הניהול ההוראה של בתי הספר בכל בתי הספר הכפופים לשליטה של המדינה האסלאמית יחל ביום שלישי 14 בחודש ד'ו אל-קעדה שהינו ה-9 בספטמבר 2014.
  1. על כל תלמידי הכיתות האחרונות (כיתות ו' בחטיבות הביניים בכל בתי הספר) להגיע לבתי הספר שלהם לצורך רישום שמותיהם לקראת המבחן אשר מועדו יתפרסם בקרוב. הרישום יתנהל במשך שבוע לאחר פרסום ההודעה באופן שהשמות יגיעו למנהלת החינוך הכללית במועד שלא יאוחר מב-23 בחודש ד'ו אל-קעדה שהינו ה-18 בספטמבר 2014.
  1. על כל הנהלות בתי הספר להתחיל לקבל ולרשום את התלמידים החדשים.
  1. על התלמידים, המעוניינים להירשם לבתי הספר של התלמידים המצטיינים והמצטיינות, ואשר להם ציון ממוצע של 95 ומעלה, לפנות להנהלות בתי הספר האלה כדי להשלים את הליכי הרישום.
  1. יום העבודה בבתי הספר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית ישוב להתקיים בהתאם להלכה האסלאמית.
  1. הפרדה בין בנות לבנים (תלמידים וצוות ההנהלה והמורים).
  1. ביטול מוחלט של חומרי הלימוד הבאים:
  • חינוך בתחומי האמנות, המוזיקה והלאומיות.
  • תכניות הלימודים העוסקות בפילוסופיה, מדעי החברה ומדע הנפש.
  • היסטוריה, גאורפיה וספרות.
  • תרבות דת הנצרות.
  • במקום זאת יתווספו חומרי לימוד אחרים ע"י מנהלת תכניות הלימודים של המדינה האסלאמית.

על המחנכים והמורים להקפיד על המובא להלן:

  1. להשמיט את המילים הרפובליקה העיראקית או הסורית בכל מקום שיימצאו ולהחליפם במדינה האסלאמית.
  1. להשמיט את המילים משרד החינוך והתרבות ולהחליפם בלשכת החינוך.
  1. להשמיד את כל התמונות אשר אינן עולות בקנה אחד עם ההלכה האסלאמית.
  1. להשמיד את כל השירה והשירים בכל מקום שיימצאו ואשר בהם מסר של אמונה באל אחר [או אידיאולוגיה שאינה מעוגנת באסלאם] בנוסף אללה [שירכ], כפירה או אהבה למולדת.
  1. לימוד משמעות ההשתייכות לאסלאם ולציבור [המוסלמי] והתנערות מאמונה באל נוסף [או אידיאולוגיה שאינה מעוגנת באסלאם] לאללה [שירכ] והציבור המאמין בה, ו[לימוד] כי הארץ המוסלמית היא הארץ אשר שולט בה דין אללה ולא עקרון הלאומיות או האתניות או… [חסר, המשפט אינו מסתיים].
  1. המורה יבסס את התרגילים הקשורים להשלמת החסר בנוגע לחומר הלימוד של כללי השפה הערבית הנוגעת להחסרה [של מילים] בדוגמאות שאינן סותרות את ההלכה או בדוגמאות הנסמכות על המדינה האסלאמית.
  1. השמטת כל דוגמה בחומר הלימוד של חשבון המלמדת על ריבית, רווחי ריבית, דמוקרטיה או בחירות.
  1. השמטה מחומר הלימוד של המדעים כל דבר הקשור לתיאוריה של דארווין, האבולוציה או יצירה של יש מאין, וקשירת כל היצירה [ביקום] לאללה יתשבח ויתעלה.
  1. להורות לתלמידים, כי חוקי הפיזיקה והכימיה הם חלק מחוקי והוראות אללה של היקום.
  1. חוזר זה נחשב מחייב והמפר אותו ישא בדין.

[אללה] יתעלה אמר: 'עיזרו זה לזה במעשים טובים וביאשת שמיים ואל תעזרו זה לזה לפשוע ולהתנכל' [סורה אל-מאידה, פסוק:2, תרגום: אורי רובין].

'אללה אדון לדברו, ואולם מרבית האנשים אינם יודעים' [סורה: יוסוף, פסוק: 21, תרגום: אורי רובין].

השבח לאל ריבון העולמים

לשכת החינוך המדינה האסלאמית