עבור לתוכן העמוד
Menu

האם מצרים תפציץ את רצועת עזה?

בקרב תנועת חמאס גוברים החששות כי מצרים תפציץ מטרות של הזרוע הצבאית שלה "עז א-דין אלקסאם" ברצועת עזה, כפי שהפציצה את מטרות ארגון "המדינה האסלאמית" בדרנה במזרח לוב בשבוע שעבר, בתגובה על עריפת ראשיהם של 21 פועלים מצרים בידי דאע"ש. צלאח אל-ברדאוויל, בכיר בתנועת חמאס מתח בדף הפייסבוק שלו ב-21 בפברואר, ביקורת קשה על אמצעי […]

בקרב תנועת חמאס גוברים החששות כי מצרים תפציץ מטרות של הזרוע הצבאית שלה "עז א-דין אלקסאם" ברצועת עזה, כפי שהפציצה את מטרות ארגון "המדינה האסלאמית" בדרנה במזרח לוב בשבוע שעבר, בתגובה על עריפת ראשיהם של 21 פועלים מצרים בידי דאע"ש.

צלאח אל-ברדאוויל, בכיר בתנועת חמאס מתח בדף הפייסבוק שלו ב-21 בפברואר, ביקורת קשה על אמצעי התקשורת המצרים אשר מנהלים מסע הסתה נגד חמאס וכינה את העיתונאים המצרים במילים "אנשי זרוע".
"האם הגיע תורה של רצועת עזה לאחר התקיפה בדרנה (שבלוב) ?" הוא שאל.

ברדאוויל הכחיש כל התערבות של תנועת חמאס בנעשה במצרים ואמר כי תנועתו לא מעורבת בעימות עם שום צבא מלבד הצבא הישראלי.

הרקע לעימות הפומבי הגובר בין מצרים לחמאס הינו דיווחים בתקשורת המצרית בסוף השבוע שעבר כי חולייה של "ארגון אסלאמי קיצוני" חדרה לצפון סיני מרצועת עזה במטרה להשתתף בתקיפות נגד הצבא המצרי.
בדיווחים נטען כי עקב כך הכריז הצבא המצרי על כוננות בצפון סיני.

איאד אלבזם, דובר משרד הפנים הפלסטיני ברצועת עזה הכחיש כי חמושים פלסטינים הסתננו מהרצועה למצרים ביום חמישי שעבר. הוא הוסיף ואמר כי ערוץ הטלוויזיה המצרי שדיווח על כך הוא אותו ערוץ ששידר דיווח שקרי לפני כשבוע כאילו אחד מפעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בהתקפות הצבא המצרי על מעוזי הטרור בצפון סיני.

בתנועת חמאס מדווחים גם על טיסות של חיל האוויר המצרי מעל הגבול עם הרצועה וצילום אזורים ברפיח וחאן יונס כנראה לצורך הכנת מטרות.
החשש בקרב מנהיגי חמאס הוא כי אמצעי התקשורת במצרים, המשקפים את עמדותיו של הנשיא א-סיסי כלפי חמאס, פתחו במתקפה תקשורתית חדשה נגד תנועת חמאס כדי להכשיר את דעת הקהל במצרים לקראת תקיפת מטרות של חמאס ברצועת עזה.

בכירים בחמאס אומרים כי השלטון המצרי מתוסכל מהמשך פעילות הטרור בצפון סיני ומפתיחתה של חזית מלחמה נוספת מול ארגון "המדינה האסלאמית" בגבול של מצרים עם לוב.
עוד הם מוסיפים, כי מצרים מאוכזבת מכך שלא קיבלה גיבוי ממועצת הביטחון של האו"ם לתקוף מטרות של דאע"ש בלוב ולכן היא מחפשת מטרות אחרות ברצועת עזה.
במקרה של תקיפה בעזה היא תזכה לתמיכה מישראל, ארצות הברית וכמה ממדינות ערב עקב ההתנגדות לתנועת חמאס.

גם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, החותרת תחת שלטונו של הנשיא א-סיסי, נזעקה כדי לגבות את תנועת חמאס.

חמזה זוובע, בכיר בתנועת "האחים המוסלמים" טען בראיון לביטאון חמאס "אלרסאלה" ב-21 בפברואר כי בידיו מידע על הגעת ספינה לנמל אל-עריש במצרים שעל סיפונה קבוצה מתומכיו של מחמד דחלאן.
לטענתו, קבוצה זו מיועדת לפעול לאורך הגבול של רצועת עזה עם מצרים כדי ליצור משבר ביטחוני על הגבול שיצדיק פעילות צבאית מצרית ברצועת עזה. פעילות זו מתוזמנת עם מסע ההסתה נגד תנועת חמאס באמצעי התקשורת של מצרים.

לתנועת חמאס אין נשק נ"מ שבאמצעותו היא יכולה להתגונן מפני התקפה אווירית של מצרים. נראה כי היא החליטה לתת פומבי לחששותיה כדי לנסות למנוע אפשרות כזו במקרה של הסלמה נוספת ביחסיה עם מצרים.