עבור לתוכן העמוד
Menu

השיעים בסוריה משתלטים על מסגד בני אומייה

בשבוע שעבר נפל דבר בדמשק: השיעים פתחו פינת תפילה – חוסייניה – במסגד הגדול של דמשק, מסגד בני אומייה, ובכך סגרו חשבון היסטורי מראשית ימי האיסלאם. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים השיעים צוהלים ושמחים, מקללים את החליף יזיד ועושים תנועות מגונות ביד כאשר מזכירים את שמו. קשה להבין בדיוק את הנאמר, אבל האימאם השיעי נשמע […]

בשבוע שעבר נפל דבר בדמשק: השיעים פתחו פינת תפילה – חוסייניה – במסגד הגדול של דמשק, מסגד בני אומייה, ובכך סגרו חשבון היסטורי מראשית ימי האיסלאם. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים השיעים צוהלים ושמחים, מקללים את החליף יזיד ועושים תנועות מגונות ביד כאשר מזכירים את שמו. קשה להבין בדיוק את הנאמר, אבל האימאם השיעי נשמע כבעל ניב עיראקי. הוא שואל: 'אתם יודעים מה המקום הזה?' והקהל פורץ בצחוק. הוא משבח את משפחת חוסיין, נכדו של הנביא, שעל שמו נקראים אתרי התפילה השיעיים שאותם מפיצה איראן ברחבי העולם הערבי הסוני אותו חוסיין נטבח בכרבלא עם משפחתו בידי אותם אומיים, שעל שמם קרוי המסגד הגדול של דמשק.

המסגד הזה הוא הלב הפועם של הסונה בסוריה- ומעבר לסוריה. הוא נחשב שכיית חמדה ארכיטקטונית, ולנפילתו בידי השיעים עתידה להיות משמעות רבה.

האימאם השיעי גם משבח את "הגברת זינב", בתו האחרת של עלי, ששרדה את טבח כרבלא, וקבורה בדמשק. עד היום היה קבר הגברת זינב המקום הקדוש ביותר לשיעים בסוריה. החיזבאללה הצדיק לפני השיעים בלבנון את הצורך להתערב בסוריה בהגנה על קבר זינב שעמד לפני חילול בידי הקבוצות הסוניות. כעת, כך נראה, יהפוך מסגד אומייה לאתר שיעי, ובכך יסגר מעגל בן 1300 שנים.