עבור לתוכן העמוד
Menu

חילוקי דעות בין מדינות ערב לפלסטינים

מיד אחרי כישלון הפלסטינים בהצבעה על המדינה הפלסטינית באו"ם הופיעו ביקורות בעיתונות הערבית על כל מהלכי הפלסטינים באו"ם, ופורטו חילוקי הדעות בין מדינות ערב לבין הפלסטינים. שני פובליציסטים ירדנים מובילים המייצגים את הזרם המרכזי המקורב לארמון פרסמו מאמרי ביקורת כבר ביום שאחרי ההצבעה באו"ם. טארק מסארווה, ופהד אל-ח'יטאן כתבו מאמרי פרשנות, בהם נאמר: "איננו מבינים […]

מיד אחרי כישלון הפלסטינים בהצבעה על המדינה הפלסטינית באו"ם הופיעו ביקורות בעיתונות הערבית על כל מהלכי הפלסטינים באו"ם, ופורטו חילוקי הדעות בין מדינות ערב לבין הפלסטינים.

שני פובליציסטים ירדנים מובילים המייצגים את הזרם המרכזי המקורב לארמון פרסמו מאמרי ביקורת כבר ביום שאחרי ההצבעה באו"ם. טארק מסארווה, ופהד אל-ח'יטאן כתבו מאמרי פרשנות, בהם נאמר: "איננו מבינים את המהלך הפלסטיני". הם אישרו את הידיעות לפיהן שגרירת ירדן באו"ם ניסתה בכל כוחה לשכנע את הפלסטינים לדחות את הגשת ההצעה, אבל בסוף נכנעה מול ההתעקשות הפלסטינית. עמדת ירדן הייתה כי יש להעביר את ההצבעה להרכב הטוב ביותר עבורה, כבר בחודש הזה, וההתעקשות הפלסטינית מעלה סימני שאלה לגבי כנות כוונותיהם להקים מדינה. טארק מסארווה, שעל פי שמו הוא פלסטיני, אמר:  "עד כה האשמנו את הערבים שהם איבדו את פלסטין, כעת הערבים אומרים שהפלסטינים הם אלה שמאבדים את ההזדמנות להקים מדינה".

פהד אל-ח'יטאן הוסיף כי הפלסטינים דחו את רצון ירדן ומדינות ערביות נוספות, שלא להגיש את הצעת ההחלטה. הנשיא אובאמה ניסה דרך ירדן לשכנע את הפלסטינים, שאם ידחו את הפניה הוא, כנשיא המשוחרר מנטל ההיבחרות מחדש, יבטיח את מימוש המדינה הפלסטינית במו"מ – אבל הפלסטינים לא רצו לשמוע. חיטאן צפה כי בעקבות זאת צפוי "רפיון" ביחסי הפלסטינים וירדן.

תחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין" האירה נקודה אחרת של התסכול הערבי ממהלכי הפלסטינים. היא דיווחה שסעודיה תכננה אחרי הבחירות בישראל לשים על השולחן מחדש את היוזמה הערבית, אבל מהלכי הפלסטינים סיכלו זאת.