עבור לתוכן העמוד
Menu

האם אירופה באמת מוכנה להילחם בטרור?

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמור לבקר מחר בטורקיה, ועל פי אתרים פלסטיניים הוא ייפגש באנקרה גם עם מנהיג חמאס, חאלד משעל. לא ברור אם תצא פגישה כזאת אל הפועל, בגלל המתח הגובר בין פתח לחמאס, אבל יש להניח כי המארח, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, יעשה הכל על מנת לממש את הפגישה- ופגישה כזאת […]

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמור לבקר מחר בטורקיה, ועל פי אתרים פלסטיניים הוא ייפגש באנקרה גם עם מנהיג חמאס, חאלד משעל. לא ברור אם תצא פגישה כזאת אל הפועל, בגלל המתח הגובר בין פתח לחמאס, אבל יש להניח כי המארח, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, יעשה הכל על מנת לממש את הפגישה- ופגישה כזאת תעמיד את אירופה במבחן אמינות לגבי כוונותיה להילחם "בטרור".

מדוע יעשה ארדואן את המאמץ הזה? על מנת להוציא את האחים המוסלמים מכלל הגדרת ה"טרור". חמאס היא זרוע של האחים המוסלמים ופגישה בין אבו מאזן למשעל "תכשיר את השרץ".

וכאן טמון המבחן של אירופה, וספק אם תעמוד בו. הנכונות לכנות את אירועי פריז כ"טרור" איננה מובנת מאליה. עקבנו אחר התקשורת הצרפתית בשלבים הראשונים של אירועי הדמים והטרוריסטים כונו "היורים". רק אחר כך עברו למינוח "טרור", אבל עדיין אירופה לא הגיע לכדי הגדרה של "טרור אסלאמי". יתרה מזאת, ברית השמאל האירופי עם האחים המוסלמים עודנה איתנה וכך גם תמיכתו של השמאל האירופי בטרור של חמאס, כאילו חמאס היא "תנועת שחרור לאומי" במאבק "נגד הכיבוש" ולא תנועת טרור הפרוסה במזרח התיכון כולו. לברית הזאת קוראים "ירוק-אדום" וארדואן רוצה לשמר אותה באמצעות המפגש מחר.

איך אירופה תקבל זאת? כאן המבחן. אם אירופה תוציא את הטרור נגד ישראל מכלל הטרור – אין סיכוי שתכריע את הטרור בביתה היא.