עבור לתוכן העמוד
Menu

גינוי הטבח בצרפת: הצביעות של תנועת חמאס

תנועת חמאס ברצועת עזה פרסמה הודעת גינוי לפיגוע הטרור בצרפת, אולם על פי מקורות בתנועת פתח פעילי חמאס תקפו בחודשים האחרונים את מרכז התרבות הצרפתי השייך לקונסוליה הצרפתית ברצועת עזה. מרכז התרבות הצרפתי בעזה הותקף פעמיים בשנה החולפת. ההתקפה האחרונה ארעה בחודש דצמבר 2014, כאשר אלמונים חדרו בלילה אל המקום והניחו בו מטען חבלה, שהתפוצץ […]

תנועת חמאס ברצועת עזה פרסמה הודעת גינוי לפיגוע הטרור בצרפת, אולם על פי מקורות בתנועת פתח פעילי חמאס תקפו בחודשים האחרונים את מרכז התרבות הצרפתי השייך לקונסוליה הצרפתית ברצועת עזה.

מרכז התרבות הצרפתי בעזה הותקף פעמיים בשנה החולפת. ההתקפה האחרונה ארעה בחודש דצמבר 2014, כאשר אלמונים חדרו בלילה אל המקום והניחו בו מטען חבלה, שהתפוצץ וגרם נזק לרכוש.

עיתון אלקודס המזרח ירושלמי פרסם ב-17 בדצמבר 2014 את הודעת ארגון "ג'ונד אנצאראללה" הסלפי גי'האדיסטי, שבה הוא לוקח את האחריות על הפיגוע במרכז התרבות הצרפתי.

בהודעה נאמר כי "הפעולה באה כסיוע למדינה האסלאמית, לאור ההפצצות האוויריות בעיראק ובסוריה על ידי הקואליציה הבינלאומית שצרפת חברה בה". להודעה צורף סרטון שבו נראים מחבלים רעולי פנים מניחים את המטען בבניין מרכז התרבות הצרפתי.

הארגון בשם "ג'ונד אנצאראללה" הוקם בעזה בשנת 2008, ואף ביצע פיגוע נגד חיילי צה"ל בנחל עוז באמצעות סוסים ממולכדים במטעני חבלה. אולם, תנועת חמאס ביצעה מעצרים בקרב חברי הארגון ואף הרגה את מנהיגו, שייח' עבד אל-לטיף מוסא, ואת סגנו, אבו עבדאללה א-סורי.

עצורי הארגון שוחררו לפני כשנה מהכלא, בעקבות התערבות של קטאר וכווית, שתווכו בין תנועת חמאס לארגון. מאז לא נרשמה שום פעילות מיוחדת של שרידי הארגון ברצועת עזה.

בתנועת הפתח טוענים כי חמאס היא האחראית להתנכלות למרכז התרבות הצרפתי וכי היא זייפה את ההודעה של ארגון "ג'ונד אנצאראללה" כדי לחפות על מעשיה.

לפני כחודשיים הונחו מטעני חבלה ליד בתיהם של כעשרה מבכירי תנועת הפתח ברצועה ותנועת חמאס טענה כי לפיגוע הזו אחראי ארגון דאעש (המדינה האסלאמית), למרות שעד כה לא נעצר אף חשוד בפרשה.

ברצועה גם הופצו כרוזים בחתימת ארגון דאעש ובהם איומים כלפי סופרים ואינטלקטואלים ברצועה ותמיכה בשלטון השריעה (ההלכה) המוסלמית.

בסוף השבוע נשלחו מכתבי איום לארבעה שרים בממשלת ההסכמה הלאומית ולדובר הממשלה, דר' איהאב בסיסו, המתגוררים ברצועה. כמו כן, התפוצץ מטען חבלה בסמוך לבנק במרכז העיר עזה ונופצו מצלמות האבטחה של בנק אחר בעיירה דיר אלבלח.

בתנועת חמאס טוענים כי את המעשים מבצעים פעילי ארגון דאעש, אולם בתנועת הפתח אומרים כי תנועת חמאס שולטת ביד ברזל ברצועה וכי היא אחראית למעשים אלה ומנסה לייחס אותם לאסלאם הג'יהאדיסטי כדי להסיר כל אחריות מעליה.