עבור לתוכן העמוד
Menu

ארדואן מקים לתחייה את הח'ליפות העות'מנית

בעוד הכל נרעשים מן הטרור של הח'ליפות האסלאמית של דאעש, נחנכה  לה בשקט החליפות של רג'פ טאיפ ארדואן, ודווקא בעת ביקורו של ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. קבלת הפנים לאבו מאזן לא נעשתה עם משמר הכבוד הרפובליקני הישן, אלא במשמר המייצג את הח'ליפות העות'מאנית, ואגב כך גם נודע כי ארדואן החזיר את הכתב של השפה העות'מאנית […]

בעוד הכל נרעשים מן הטרור של הח'ליפות האסלאמית של דאעש, נחנכה  לה בשקט החליפות של רג'פ טאיפ ארדואן, ודווקא בעת ביקורו של ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

קבלת הפנים לאבו מאזן לא נעשתה עם משמר הכבוד הרפובליקני הישן, אלא במשמר המייצג את הח'ליפות העות'מאנית, ואגב כך גם נודע כי ארדואן החזיר את הכתב של השפה העות'מאנית הישנה באותיות ערביות, שאותה אסר מייסד הרפובליקה, מוסטפא כמאל אטאטורק, והחליף אותה באותיות הלטיניות. כרגע השפה העות'מאנית חזרה להילמד בבתי הספר, והמגמה ברורה – ארדואן יחזיר אותה כשפה רשמית ואת הבירה יחזיר לאיסטנבול.

מדוע זה צריך להטריד את ישראל? מכיוון שהמגמה הזאת מלווה בהחרפת הקללות והנאצות נגד ישראל, ומכיוון שארה"ב הפקידה בידי ארדואן את הקמת צבא סוריה החופשית, שילחם בחליפות של דאעש.

ובכן, את הצבא הזה טורקיה לא תכוון נגד דאעש, שהרי היא ודאעש מייצגים את רעיון החליפות, אלא נגד אסד, כדי לכונן מדינת אחים מוסלמים, שמגשימה את הח'ליפות הטורקית – יחד עם דאעש.