עבור לתוכן העמוד
Menu

ממשיכות המחלוקות סביב נוסח הצעת ההחלטה הפלסטינית

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת הודיע בשבת כי הרשות הפלסטינית תגיש את ההחלטה על מדינה כבר מחר, וזאת על פי הנוסח המקורי שניסחו הפלסטינים לפני שהוכנסו בו שינויים. השגריר הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, היה זהיר יותר ואמר כי לפני שתוגש ההחלטה במועצת הביטחון יתכנסו השגרירים הערביים באו"ם כדי לדון בה. מה הבעיה? ירדן כבר הגישה הצעת […]

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת הודיע בשבת כי הרשות הפלסטינית תגיש את ההחלטה על מדינה כבר מחר, וזאת על פי הנוסח המקורי שניסחו הפלסטינים לפני שהוכנסו בו שינויים. השגריר הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, היה זהיר יותר ואמר כי לפני שתוגש ההחלטה במועצת הביטחון יתכנסו השגרירים הערביים באו"ם כדי לדון בה.

מה הבעיה? ירדן כבר הגישה הצעת החלטה הממתינה לדיון או להצבעה במועצת הביטחון. כאשר נודע לאש"ף נוסח ההחלטה שהגישה ירדן קמה סערה גדולה וארגוני אש"ף, ובכלל זה בכירים בפתח, דרשו לבטל את הפנייה לאו"ם.

המחלוקת הייתה סביב שמונה נקודות, הנוגעות לזכות השיבה ולעניינים אחרים, אבל בראש ובראשונה סלע המחלוקת היה הנוסח על ירושלים. הנוסח המקורי של אש"ף דבר על בירה פלסטינית במזרח ירושלים עד קווי 1967. אבל בנוסח שהגישה ירדן הוגדרה ירושלים כבירת שתי המדינות, בלי לשרטט את קווי 1967. הסיבה: ירדן לא יכולה לקבל את יומרת הפלסטינים לקבל את מסגד אל-אקצא, מכיוון שהיא רואה בהגנת אל-אקצא את תפקידה. באש"ף, לעומת זאת, אומרים כי הנוסח שהוגש מחזיר שוב אל השולחן רעיונות שהפלסטינים פסלו, כמו בירה פלסטינית באבו דיס או באחת השכונות של ירושלים.

לפיכך, יש לעקוב ולראות אם תהיה הצעת החלטה חדשה. ואם תהיה הצעת החלטה חדשה, כיצד תקבל אותה ירדן, ואם אותה סחבת פנים ערבית שאפיינה את ההחלטה הראשונה גם לא תלווה את ההחלטה השנייה.