עבור לתוכן העמוד
Menu

הרשות הפלסטינית לא מותירה לארה"ב מרווח תמרון

הרשות הפלסטינית החליטה אתמול שלא להפסיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, אבל גם החליטה שורה של החלטות בעייתיות – ולא רק מבחינת ישראל, אלא גם מבחינת ארה"ב, שמחפשת דרך שלא להטיל ווטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון על מדינה פלסטינית, שהיא בעצם מטרה של מדיניות החוץ האמריקנית. מקריאה של החלטות הפלסטינים מתברר כי עניין […]

הרשות הפלסטינית החליטה אתמול שלא להפסיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, אבל גם החליטה שורה של החלטות בעייתיות – ולא רק מבחינת ישראל, אלא גם מבחינת ארה"ב, שמחפשת דרך שלא להטיל ווטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון על מדינה פלסטינית, שהיא בעצם מטרה של מדיניות החוץ האמריקנית.

מקריאה של החלטות הפלסטינים מתברר כי עניין שיתוף הפעולה הביטחוני לא ירד מן הפרק, אלא יחזור ויבחן על פי האינטרס הפלסטיני, וכי כל מכלול יחסי הרשות הפלסטינית עם ישראל יבחן בקפידה. "האינתיפאדה העממית" תוסלם, וכן ישקלו התביעות הפלסטיניות נגד ישראל בטריבונלים הבינלאומיים, עד כדי בחינה של פירוק הרשות הפלסטינית ובינאום השטחים.

כל זה יוצר אווירה המקשה על שיתוף הפעולה הביטחוני ואין כל ביטחון שההישג הזה של יחסי ישראל והפלסטינים יחזיק מעמד.

אבל גם יש לשים לב לאתגר שהוצב בפני מאמצי ארה"ב להימנע מווטו. ראשית, על פי הידיעות מרמאללה, אבו מאזן סירב לפגוש את קרי באירופה, על מנת שלא להיחשף ללחצים לקראת נוסחת פשרה אמריקנית. יתר על כן, הפלסטינים התעקשו להגיש את הפנייה למועצת הביטחון כבר היום, כלומר: לפני פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ון קרי, על מנת להעמיד את קרי בפני עובדה מוגמרת. רק לחץ מצרי שהופעל על אבו מאזן מנע פרובוקציה זאת לארה"ב.

כמו כן יש מוצב כאן אתגר גם לליגה הערבית, שכן על פי ההחלטות שהתקבלו רק בשבת שעברה, וועדה של הליגה הערבית היא זאת שתנהל באו"ם את עניין ההכרה במדינה הפלסטינית, והנה הפלסטינים מתעלמים מהחלטות שהם בעצמם ביקשו.

על פי המוסיקה הנשמעת מרמאללה, הפלסטינים לא מוכנים להכניס שום שינוי בהחלטה שלהם לחייב את ישראל לסגת לקווי 1967 בתום שנתיים, ומכאן שהם לא נותנים לארה"ב מרווח תמרון לפשרה להימנע מהטלת ווטו.