עבור לתוכן העמוד
Menu

האם דאעש הגיע לרצועת עזה?

לפני כמה ימים הופצו ברצועת עזה שני כרוזים בחתימת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הכרוז הראשון איים על הנשים ברצועת עזה כי עליהן ללכת ב "לבוש השריעה" אחרת "יאונה להן רע", והכרוז השני איים על חייהם של 15 סופרים פלסטינים אותם הוא תיאר כ"כופרים וחוטאים". תושבים ברצועת עזה מספרים כי ברצועה יש אווירה של חוסר ביטחון […]

לפני כמה ימים הופצו ברצועת עזה שני כרוזים בחתימת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הכרוז הראשון איים על הנשים ברצועת עזה כי עליהן ללכת ב "לבוש השריעה" אחרת "יאונה להן רע", והכרוז השני איים על חייהם של 15 סופרים פלסטינים אותם הוא תיאר כ"כופרים וחוטאים".

תושבים ברצועת עזה מספרים כי ברצועה יש אווירה של חוסר ביטחון מזה כמה שבועות, לאחר שהונחו מטעני חבלה סמוך לבתיהם של כעשרה מבכירי תנועת הפתח ברצועה. עד היום לא נעצרו האחראים למעשה ומי שזוכה לשמירה ואבטחה הם רק בכירים בתנועת חמאס.

איאד אלבזם, דובר משרד הפנים ברצועת עזה, טוען כי הפצת הכרוזים בחתימת "המדינה האסלאמית" היא "מעשה קונדס והרפתקה של כמה צעירים", אך נמנע מלומר האם מתקיימת חקירה בנושא.

בתנועת הפתח ברצועה לא ממעיטים בסכנה שבכרוזים, שבהם יש הסתה ואיומים ברצח. לא ברור מי עומד מאחורי הכרוזים, אך יש גם חשש שארגון "המדינה האסלאמית" ינסה לנצל את התסכול בקרב הדור הצעיר העזתי, במיוחד בעקבות מבצע "צוק איתן", כדי לגייס צעירים לשורותיו.

פרשנים פלסטינים מעריכים כי תנועת חמאס היא שעומדת מאחורי הפצת הכרוזים בחתימת "המדינה האסלאמית", כשם שהיא עומדת מאחורי אירוע הנחת מטעני החבלה סמוך לבתיהם של בכירי תנועת הפתח.

להערכתם, חמאס רוצה להשתמש בשמו של ארגון "המדינה האסלאמית" כדי לזרוע פחד ובלבול בקרב תושבי הרצועה מחד, ומאידך ליצור את התחושה שאין ביטחון ברצועה, בגלל מחדליה של ממשלת ההסכמה הפלסטינית בראשותו של ראמי חמדאללה.

תנועת חמאס התנערה באחרונה מהאחריות למנגנוני הביטחון ברצועת עזה והאשימה את ממשלת ההסכמה הלאומית של חמדאללה באוזלת יד וחוסר תפקוד בכל הקשור לביטחון ברצועת עזה, וזאת במסגרת ניסיונותיה להביא להתפטרותה של הממשלה והנצחת שלטון חמאס ברצועה.

נכון לעכשיו, אין סימנים לכך שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח לחדור לרצועת עזה, אך הזרוע הצבאית של חמאס מקיימת קשרים הדוקים עם ארגון "אנצאר בית אלמקדס", הפועל בחצי האי סיני ואשר הצטרף באחרונה לארגון "המדינה האסלאמית", ואף סייעה לו – לטענת המצרים – בפיגוע האחרון בו נהרגו 33 חיילים מצרים.