עבור לתוכן העמוד
Menu

אש"ף לא תומכים בהצעה הפלסטינית לאו"ם

בעוד ההליכה של הפלסטינים לאו"ם כמהלך חד צדדי עורר את כעסה של ישראל, מתברר כי גם מדינות ערביות מסויגות מן המהלך הפלסטיני. כעת, כאשר מתבררות הפשרות שנאלצה משלחת הרשות לאו"ם לעשות עם הנוסחה המקורית, התעורר גם כעס בקרב אירגוני אש"ף, ובדיוני סוף השבוע ברמאללה הם הודיעו לאבו מאזן כי אינם תומכים בהצעת ההחלטה שבהגשה באו"ם. […]

בעוד ההליכה של הפלסטינים לאו"ם כמהלך חד צדדי עורר את כעסה של ישראל, מתברר כי גם מדינות ערביות מסויגות מן המהלך הפלסטיני. כעת, כאשר מתבררות הפשרות שנאלצה משלחת הרשות לאו"ם לעשות עם הנוסחה המקורית, התעורר גם כעס בקרב אירגוני אש"ף, ובדיוני סוף השבוע ברמאללה הם הודיעו לאבו מאזן כי אינם תומכים בהצעת ההחלטה שבהגשה באו"ם.

כתוצאה מכך הודיע אתמול בכיר "הנושאים ונותנים" סאיב עריקאת כי נוסח ההחלטה שהוגשה לאו"ם עדיין איננה סופית, וכי יעבור עוד זמן מה עד שתגובש סופית. הדברים הובנו כלחץ אמריקני, אבל מתברר כי על אבו מאזן גם להשביע את רצונם של מותחי הביקורת מבית.

עיקר הבעיה נעוץ בנוסח על ירושלים. בעוד הנוסח המקורי שאושר בידי אירגוני אש"ף דיבר על מזרח ירושלים כולה עד הקו הירוק כבירת פלסטין, הרי בנוסח שהוגש מדובר על ירושלים כבירת שתי מדינות, בלי שרטוט קוו גבול. מיד פרצה טענה כי הרשות חזרה לנוסחים הישנים של בירת פלסטינית באחת משכונות ירושלים כמו תוכנית "אבו דיס" של יוסי ביילין, שאש"ף דחה.

מכיוון שירדן הגישה את ההצעה בהיותה חברה מועצת הביטחון, ייתכן כי דאגה לאינטרסים שלה בירושלים, ובראשם שהיא תשמור על תפקיד שומרת אל-אקצא.

נמתחה ביקורת קשה גם על הניסוחים ביחס לזכות השיבה, ועניינים אחרים.

אם כך, עד כה הפניה לאו"ם לא השיגה את מטרתם של הפלסטינים. הם נתקלו בהסתייגות ערבית, התנגדות אמריקנית, ובמחלוקות פנימיות.