עבור לתוכן העמוד
Menu

אבו מאזן מאשים את חמאס בהרס בעזה

כאשר וועדת זכויות האדם של האו"ם כבר מכינה את החומר להאשים את ישראל בפשעי מלחמה בעקבות מלחמת "צוק איתן" בעזה, יש לשים לב למה שאומר ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על מי באמת אשם בהריסת עזה. בריאיון מפורט שהעניק ליומון המצרי אל-אחבאר, תלה אבו מאזן את הרס עזה לא בישראל, אלא בחמאס, "בגלל התעקשות חמאס […]

כאשר וועדת זכויות האדם של האו"ם כבר מכינה את החומר להאשים את ישראל בפשעי מלחמה בעקבות מלחמת "צוק איתן" בעזה, יש לשים לב למה שאומר ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על מי באמת אשם בהריסת עזה. בריאיון מפורט שהעניק ליומון המצרי אל-אחבאר, תלה אבו מאזן את הרס עזה לא בישראל, אלא בחמאס, "בגלל התעקשות חמאס ארכה המלחמה 51 ימים [מבלי שחמאס נענה ליוזמה המצרית], בתקופה זאת [עזה] נהרסה באופן מוחלט. ביום האחרון פנו אלי חברי חמאס כדי להכריז על הפסקת אש ללא תנאי – וזאת אחרי שכל כך הרבה נהרגו ונפצעו, ואחרי שהרצועה נהרסה לגמרי".

לא זו בלבד, במקומות אחרים בריאיון הוא מאשים את חמאס גם בניסיונות לחולל טרור בגדה כדי להפילו. כלומר, ראש הרשות הפלסטינית מטיל על חמאס גם את אשמת חורבן עזה וגם מתאר אותו כארגון טרור, ומכאן שמערכת "צוק" איתן הייתה מלחמה בטרור.

אין לצפות שוועדת שאבאס, שכבר הודיעה כי כל מטרתה היא להביא את ראש ממשלת ישראל לטריבונלים בינלאומיים, תתייחס למה שאומר מנהיג אש"ף, שהרי המנדט שלה מנוסח רק במה להאשים את ישראל, אבל מן הדין שישראל תפנה את תשומת לב העולם כי האו"ם עצמו חותר תחת אחד העקרונות הנאצלים ביותר, שעליו הוא עומד – ההגנה על זכויות האדם.

וועדת זכויות האדם של האו"ם היא הסכנה הגדולה ביותר כיום לשמירה על זכויות האדם, ואין זה פלא, הרי רבות מן המדינות החברות בה מפרות את זכויות האדם בתחומן, ועדיין זכורות סוריה ולוב – שתי מדינות מובילות, שפיארו את רשימת חברות הוועדה עד לא מכבר.