עבור לתוכן העמוד
Menu

שר החוץ הפלסטיני מודיע על כישלון היוזמה לפנות למועצת הביטחון

הדיפלומטיה הפלסטינית הגיעה למבוי סתום, מכיוון שלא השכילה להפנים את השינויים הדרמטיים שהתחוללו במזרח התיכון

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, הודיע הבוקר כי הרשות הפלסטינית החליטה לדחות את הפנייה למועצת הביטחון בעניין המדינה הפלסטינית מכיוון שהיא לא הצליחה לגייס את 9 הקולות שהיו מחייבים את ארה'ב להטיל ווטו, ומכיוון שחברות המועצה עסוקות בעניין האיראני ואין שעתן פנויה לעסוק בבעיה הפלסטינית.

הדיפלומטיה הפלסטינית בהנהגתו של שר החוץ ריאד מאלכי הגיעה בכך למבוי סתום, מכיוון שלא השכילה להפנים את השינויים הדרמטיים שהתחוללו במזרח התיכון, ועיקרם- שהבעיה הפלסטינית נדחקה לקרן זווית.

השבוע עומדת וועדת המעקב של הליגה הערבית לדון שוב בבעיה הפלסטינית, כאשר עיקר דאגתה נתונה לשיחות הגרעין האיראני, וסעודיה שיגרה לפלסטינים איתות אזהרה כאשר, בהודעה משותפת עם רוסיה על עניין שאין לו שום קשר עם הפלסטינים, ציינה מעצמת הנפט את הצורך לסיים את הסכסוך "הישראלי-פלסטיני". חדי אוזן שמו לב כי סעודיה לא השתמשה בביטוי "הסכסוך הישראלי-ערבי", ובכך אותתה לפלסטינים כי הערבים כבר יגעים מן הסכסוך והם מתחילים לראות בו עניין דו צדדי שלהם עם ישראל, שאינו נוגע לערבים.

זאת מפלה אדירה למאלכי שיזם והוביל את המהלכים האלה, ולא היה מוכן להפנים את העולם המשתנה סביבו.

הוא אמר כי כעת תתמקד הדיפלומטיה הפלסטינית בגיוסה של אירופה להכרה במדינה הפלסטינית- אבל גם אירופה הודיעה לו כי כל המדיניות הפלסטינית לגייס את אירופה מאחורי פרוייקט המדינה  תוקעת תריז בין מדינות אירופה כאשר הם מבקשות לחזק את אחדות אירופה מול האתגר הרוסי.

כאשר מאלכי לא הפנים את מה שאמרו לו האירופים בחדרי חרדים – הודיעה הקנצלרית מרקל את הדברים בקול רם.

מה יעשו הפלסטינים כעת? מן הסתם יעבור על אבו מאזן כעת ימים קשים.