עבור לתוכן העמוד
Menu

מטרת סבב הלחימה הנוכחי: להלהיט את הגדה

את סבב הלחימה הזה יזם חמאס. תחילה ברצח שלושת הצעירים הישראלים בגוש עציון, ואחר כך בהתעלמות מכל המסרים של ישראל, שאין היא רוצה את סבב הלחימה בעזה.חמאס התעקש על סבב לחימה חדש. מדוע? חמאס נמצא בנקודת שפל, שממנה הוא רוצה להיחלץ ומול אופק של תקווה שאליו הוא רוצה להגיע. חמאס מצוי במשבר כלכלי עמוק וחברי זרוע הטרור שלו, גדודי אל-קסאם, […]

את סבב הלחימה הזה יזם חמאס. תחילה ברצח שלושת הצעירים הישראלים בגוש עציון, ואחר כך בהתעלמות מכל המסרים של ישראל, שאין היא רוצה את סבב הלחימה בעזה.חמאס התעקש על סבב לחימה חדש.

מדוע? חמאס נמצא בנקודת שפל, שממנה הוא רוצה להיחלץ ומול אופק של תקווה שאליו הוא רוצה להגיע. חמאס מצוי במשבר כלכלי עמוק וחברי זרוע הטרור שלו, גדודי אל-קסאם, לא קבלו משכורות כבר ארבעה חודשים. קטאר מוכנה לשלם את המשכורות האלה, אבל סעודיה אוסרת עליה לממן את כל תנועות האחים המוסלמים באזור – כולל חמאס. מכאן, שהמטרה המידית של אנשי אל-קסאם היא לאפשר את תשלומי המשכורות. הבעיה שלהם היא שסעודיה אדישה למה יעלה בגורלם ומבחינתה שישראל תחסל את חמאס.

בעיה שנייה היא מציאת מקום בגדה לחאלד משעל, שאותו הנהגת עזה לא רוצה לראות אצלם. הוא איש הגדה, נולד בכפר סילוואד שעל יד רמאללה, ומבחינת הנהגת עזה שם מקומו והתפקיד שמיועד לו – להיות היורש של אבו מאזן אחרי שיפרוש. גם קטאר עומדת מאחורי המהלך הזה.

בעוד הנהגת עזה בקשה לחבור אל האחים המוסלמים במצרים כדי לכונן יחדיו את הח'ליפות המוסלמית, התמקמות חמאס בגדה נועדה כדי לחבור אל ההתעוררות המוסלמית בלבנט, ובעיקר אל ארגון הטרור הסלפי אל-נוסרה שעמו יש לחמאס-משעל יחסי ברית בסוריה.

מכאן, שמטרת סבב הלחימה הזה נועד גם להלהיב את הגדה ולעורר אינתיפאדה לטובת חמאס בגדה, לחזק את מעמדו לקראת מאבק הירושה שאחרי אבו מאזן, שבו יתמודד גם חאלד משעל.