עבור לתוכן העמוד
Menu

מבחינת החמאס הושגה תמונת הניצחון

רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הודיעה הבוקר על הסרת איסור הטיסה לנמל התעופה בן גוריון, אבל הנזק כבר נעשה. ארה"ב נתנה את "תמונת הניצחון" לחמאס. כך לפחות נראים הדברים בעולם הערבי. מנהיג חמאס בקטאר, חאלד משעל, אמר אתמול כי חמאס הצליח לשים מצור על ישראל, כשם שהיא שמה מצור על עזה. מכיוון שעניין הסרת המצור מעל עזה הוא המרכיב […]


רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הודיעה הבוקר על הסרת איסור הטיסה לנמל התעופה בן גוריון, אבל הנזק כבר נעשה. ארה"ב נתנה את "תמונת הניצחון" לחמאס. כך לפחות נראים הדברים בעולם הערבי. מנהיג חמאס בקטאר, חאלד משעל, אמר אתמול כי חמאס הצליח לשים מצור על ישראל, כשם שהיא שמה מצור על עזה. מכיוון שעניין הסרת המצור מעל עזה הוא המרכיב העיקרי כעת בדרישות חמאס, הרי ברור כי ארה"ב נתנה לחמאס את מבוקשתו.

האם עשתה זאת ארה"ב בכוונה, מסיבות פוליטיות? משרד החוץ האמריקני הכחיש זאת בתוקף. למרות שרשות התעופה הפדרלית היא גוף ממשלתי, יש לתת קרדיט לממשל, שאכן ההחלטה היא מקצועית ולא פוליטית. אבל הדוברים הערביים והפלסטינים מבינים זאת אחרת. דובר פלסטיני אמר אתמול בדיון בטלוויזיה הפלסטינית כי אין ספק שארה"ב נתנה ביטוי לכעס על ישראל, וכי למעשה זה צעד במסגרת החרם על ישראל ה-BDS.

כך או אחרת, תמונת ניצחון לחמאס בסבב הזה הוא הרה אסון למזרח התיכון וגם לאירופה. האחים המוסלמים במצרים יקבלו רוח גבית לחדש את המאבק נגד הממשלה, והמהומות באירופה יצברו תאוצה. מי שחושב כי ההפגנות באירופה הם "ספונטניות", לא מכיר את האחים המוסלמים. לא צריך מזל"ט כדי לראות את ההכנה המדוקדקת להפגנות האלה מבעוד מועד. הסיסמאות עולות בקנה אחד עם קוו ההסתה של אלג'זירה, וכל הסבב הזה – בין אם מנוצל או תוכנן מראש – נועד לסובב אחורנית את גלגל נסיגת האחים המוסלמים במרחב הערבי ולפתוח את חזית המאבק באירופה.