עבור לתוכן העמוד
Menu

האם אבו מאזן יחזור בו מממשלת האחדות עם חמאס?

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא אתמול דברים חשובים. הוא גינה את חטיפת הנערים, האשים את מי שעשה זאת כמי שמבקש להרוס את הרשות הפלסטינית והצדיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. הדברים לא רק חשובים בזכות עצמם, אלא גם בגלל הבימה שעליה הם נאמרו: ועידה אסלאמית על אדמת סעודיה. לא זאת בלבד שדבריו לא נתקלו במחאות, […]

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשא אתמול דברים חשובים. הוא גינה את חטיפת הנערים, האשים את מי שעשה זאת כמי שמבקש להרוס את הרשות הפלסטינית והצדיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. הדברים לא רק חשובים בזכות עצמם, אלא גם בגלל הבימה שעליה הם נאמרו: ועידה אסלאמית על אדמת סעודיה.

לא זאת בלבד שדבריו לא נתקלו במחאות, אלא לאחר הנאום זכה להתקבל לשיחה אצל יורש העצר הסעודי.

אבו מאזן אמנם לא נקב בחמאס בשמו, אבל היה ברור לכולם כי הוא התכוון לארגון הטרור הזה. מה הרקע לדברים האלה? ראשית, תסכול אישי של אבו מאזן עצמו מהפרת האמונים של חמאס מיד לאחר כהונה של ממשלת האחדות הפלסטינית. אבל מעבר לכך אבו מאזן נקלע למחלוקת בין סעודיה והמפרץ מצד אחד לבין קטאר מצד שני. בעוד סעודיה והמפרץ הכריזו על האחרים המוסלמים כעל ארגון טרור, קטאר ממשיכה לתמוך בהם והדברים כוללים גם את חמאס. כלומר, הפעילות הנמרצת של ישראל כיום נגד תשתיות חמאס עולה בקנה אחד עם מדיניותם של סעודיה, מצרים וצבא לוב לקעקע את כל התנועות האסלאמיסטיות באזור, ובכלל זה חמאס. סעודיה דרשה מאבו מאזן, באמצעות שיתוף הפעולה הביטחוני, להצטרף למאמץ הזה.

האם יהיה לזה המשך? לא ברור. כלי התקשורת הפלסטינים הבליעו את דבריו החשובים של אבו מאזן והם ממשיכים להשמיץ ולתקוף את ישראל כאילו לא התרחשה חטיפה כלל. בימים הקרובים נראה אם מעבר לשיתוף הפעולה הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל יש שינוי מדיניות במעבר מתחום ההשפעה של קטאר לתחום ההשפעה של סעודיה – מה שיתבטא בהודעה רשמית של אבו מאזן כי הוא חוזר בו ממשלת האחדות עם חמאס.