עבור לתוכן העמוד
Menu

השאננות של אירופה זועקת מול עלית הקיצוניים והגל האנטישמי

הפיגוע הנפשע במוזיאון היהודי בבריסל בוצע בשעה בה מיליוני אירופים עשו דרכם באדישות גמורה לקלפיות. התוצאות מורות כי האידאל של "איחוד אירופה" קורס אט אט ומפנה את מקומו ללאומיות סגורה ומסוגרת. הפרלמנט האירופי החדש הפך לחממה ולבמה של פעילים קצוניים.  יותר מרבע  מחבריו פעילים בתנועות ניאו-נאציות, במפלגות הנלחמות לפירוק איחוד אירופה, למען אידאולוגיה לאומית ובדלנית […]

הפיגוע הנפשע במוזיאון היהודי בבריסל בוצע בשעה בה מיליוני אירופים עשו דרכם באדישות גמורה לקלפיות. התוצאות מורות כי האידאל של "איחוד אירופה" קורס אט אט ומפנה את מקומו ללאומיות סגורה ומסוגרת. הפרלמנט האירופי החדש הפך לחממה ולבמה של פעילים קצוניים.  יותר מרבע  מחבריו פעילים בתנועות ניאו-נאציות, במפלגות הנלחמות לפירוק איחוד אירופה, למען אידאולוגיה לאומית ובדלנית ולגרוש מהגרים זרים.

בצרפת, הונגריה ובאוסטריה הם קבלו את רוב הקולות והחזית הלאומית של מארין לה פן הפכה למפלגה הגדולה ביותר במדינה. מהפך היסטורי שהווה תבוסה מוחצת למפלגה הסוציאליסטית השלטת שזכתה ל-10% מהקולות בלבד. זו היא גם מכה קשה לנשיא הולנד ולכל מפלגות השמאל. שתי סיבות עיקריות גרמו למפולת הפוליטית באירופה: מספר שיא של נמנעים ואדישות מוחלטת, וכן הדרדרות מסוכנת של המצב הכלכלי עם 27 מליון מובטלים.  נדגיש עם זאת כי כלכלתה של אירופה היא עדיין הגדולה והחזקה ביותר בעולם עם נכסים של 17 טרליון דולר ומטבע אחיד וחזק לעומת הדולר. הבעיה נובעת בעיקר מחוסר מדיניות ברורה ואחידה וממנהיגות חלשה ואף רופסת כלפי מעצמות העל. ניצחון הקיצוניים בבחירות לפרלמנט נובע גם מהעובדה כי מאז פתיחת הגבולות בין המדינות קימת נהירה גדולה של מליוני מהגרים מהמגרב, מאפריקה השחורה וממזרח אירופה ומתוכם גם גופים בלתי רצויים ואיסלמים.

הפיגוע האחרון בבריסל אינו הראשון נגד יהודים מאז מלחמת העולם השנייה כפי שדווח בטעות באמצעי התקשורת. נזכיר כי באוקטובר 1989 נרצח ד"ר יוסף ווירבאן נשיא הקהילה היהודית של בלגיה על ידי בלגי-מרוקאי בשם עבלקאדר בליראז . הוא נלכד בראבט רק אחרי שני עשורים ומשפטו עדיין מתנהל בעצלתיים בבירת מרוקו.

בשנים האחרונות התרבו הפגועים האנטישמים. בפאריס, ב2006 נרצח אלאן אלימי על ידי איסלמים שחורים, ב 2012 נרצחה משפחת סנדלר בבית הספר "אוצר התורה" שבטולוז. עוד נדגיש כי מאז שנות ה80 נרשמו פיגועי טרור נגד מסעדות ובתי ספר יהודיים, נגד בתי כנסת וחוללו בתי קברות בכל רחבי אירופה.

בנוסף לארועים האנטישמים על רקע גזעני שבוצעו על ידי ניאופשיסטים  והימין הקצוני חלה בשנים האחרונות עליה חדה במספר התקריות על רקע איסלמי ואנטי ישראלי. פרשת מוחמד אל-דורה הדליקה למעשה את הבערה בקרב שונאי ישראל בעיתונות, באתרי האינטרנט ובאוניברסיטאות והגבירה את ההסתה גם בקרב הנוצרים. הדליגימציה של מדינת היהודים והחרם של מוצרים ישראלים באירופה היא תוצאה של תעמולה כוזבת של הרשות הפלשתינית. מחמוד עבאס ניצל בציניות את ביקורו של האפיפיור כדי להפיץ שקרים על "הגדר הבטחונית" ועל "האפליה ורדיפת הנוצרים על ידי שלטונות ישראל". עבאס המוסלמי התעלם מהעובדה הבסיסית שהנוצרים החיים בארץ זוכים ליחס של כבוד ולחופש מוחלט של פולחן ודת בניגוד לכל המדינות  מוסלמיות באיזורינו ובעולם כולו. האם דבריו השקריים אינם הסתה? האם בדבריו עבאס אינו מעודד שנאת יהודים?

נציין כי 300 צרפתיים נלחמים היום בסוריה לצידם של ארגוני טרור ואל קאידה ןעימם 200 בלגים שהתאסלמו. עשרות חזרו והם אומנו כדי לבצע פגועי טרור. בבריסל עצמה 26 אחוז מהאוכלוסייה הם מוסלמים ובאירופה המערבית בלבד חיים היום יותר מ-30 מליון מהגרים מוסלמים.  המחבל מוחמד מראח שרצח בטולוז את משפחת סנדלר התאמן עם הטליבנים באפגניסטאן. כששב לעיר מולדתו השירותים החשאיים של צרפת התעלמו לחלוטין מעברו ולא התיחסו בכובד ראש לאיומיו.

אירופה שפתחה את גבולותיה לכל דיכפין ושואפת לאיחוד ולסולידריות בין העמים מתעלמת במודע, בגלל שקולים מסחריים ואלקטוראליים צרים, מהעובדה שהאויב מספר 1 נמצא בחיקה. הוא נושם ובועט ושמו: הג'יהאד האסלאמי. במקום להירתם בכל האמצעים כדי לעקור מהשורש את התופעה המסוכנת בוחרת אירופה להתעסק עם הבעיה הפלשתינית ולגנות השכם וערב את מדיניות ממשלת ישראל בהתנחלויות. האם עד כדי כך אירופה נאיבית שאינה חושבת כי יום יבוא וכנסיות ומקומות קדושים לנוצרים יהוו יעדי טרור? האם הנוצרים אינם גם כופרים בעיני האיסלמים? האם נשכחו  אותן תמונות של הרס כנסיות ורצח נוצרים בסוריה, עירק ואף בניגריה?

אם אירופה שואפת לתרום לתהליך השלום וטוענת שהיא מסוגלת להעניק לנו ערבויות לביטחוננו מדוע היא לא דואגת ראשית כל לביטחון אזרחיה ובמיוחד נתיניה היהודים החיים שם בסכנה מוחשית תוך חשש עמוק לעתידם.