עבור לתוכן העמוד
Menu

הניצול לרעה של מוסדות הקהילה הבינלאומית על ידי הפלסטינים

המשבר במו"מ עם הפלסטינים, שבא בעקבות הודעת הפיוס עם חמאס והפנייה הפלסטינית החד-צדדית לאו"ם כדי להצטרף לאמנות בינלאומיות, הבליט ביתר שאת מספר שאלות בסיסיות ביחס למטרות האמיתיות של הפלסטינים והאופן שבו הם מנצלים לרעה את המנגנונים, הארגונים ומושגי היסוד של הקהילה הבינלאומית. כאן המקום להעלות את השאלה: האם הפלסטינים שואפים בכנות להגיע ליחסי שלום עם ישראל, או […]

המשבר במו"מ עם הפלסטינים, שבא בעקבות הודעת הפיוס עם חמאס והפנייה הפלסטינית החד-צדדית לאו"ם כדי להצטרף לאמנות בינלאומיות, הבליט ביתר שאת מספר שאלות בסיסיות ביחס למטרות האמיתיות של הפלסטינים והאופן שבו הם מנצלים לרעה את המנגנונים, הארגונים ומושגי היסוד של הקהילה הבינלאומית.

כאן המקום להעלות את השאלה: האם הפלסטינים שואפים בכנות להגיע ליחסי שלום עם ישראל, או שמא הם מעדיפים לנצל את הקהילה הבינלאומית, כולל ממשלת ארה"ב, האיחוד האירופי וכמובן ישראל, על מנת להשיג את מטרותיהם – הכוללות מעמד של מדינה – מבלי להזדקק למו"מ עם ישראל? האם מטרתם המרכזית היא לפגוע בישראל ובלגיטימיות שלה בכל תחום של פעילות בינלאומית?

האמת היא שמניפולציה זו קיימת לכל אורך תהליך המו"מ ואף לפניו, ומטרתה היא שלילת הלגיטימציה של מדינת ישראל בכל המוסדות הבינלאומיים, בתקשורת הבינלאומית ואפילו בקרב הדתות הנוצרית והמוסלמית. היא שואפת לגרום נזק לישראל בתחומים הכלכליים והתרבותיים, על ידי קידום פעיל ואגרסיבי של חרם ועיצומים, וכן הפצת דברי הסתה לשנאת ישראל ויהודים.

ספר חדש שיוצא לאור זה עתה על ידי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בעריכת עו"ד אלן בייקר, לשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ ושגריר ישראל בקנדה, חושף את מאמצי ההנהגה הפלסטינית לנצל לרעה את הקהילה הבינלאומית ואת היקף פעילותה בזירה זו. הספר מגלה את הסגנון הבוטה והזלזול המובהק כלפי המוסדות הבינלאומיים המאפיינים את דרך הפעולה הפלסטינית, במאמציהם לאלץ את הקהילייה הבינלאומית לאמץ נרטיב ועמדות חד-צדדיות, מגמתיות, מטעות ושקריות.

כל אחד מפרקי הספר עוסק בתחום מניפולציה ספציפי אחר:

  • פרופ' רובי סייבל על המניפולציה של הכללים, הנורמות והטרמינולוגיה של המשפט הבינלאומי, כחלק מהלוחמה המשפטית נגד ישראל.
  • דר' רפאל בן-ארי על הניצול לרעה של הסמכות הפלילית האוניברסלית, בטריבונלים בינלאומיים ובבתי הדין של מדינות.
  • הלל נוייר, מנכ"ל ארגון UN Watch, על פוליטיזציה וניצול לרעה של גופי זכויות האדם של האו"ם בג'נבה.
  • פרופ' ג'רלד סטיינברג, נשיא NGO Monitor, על מניפולציה של ארגונים לא-ממשלתיים על מנת לנהל לוחמה פוליטית במישורים הציבוריים האזרחיים
  • פרופ' יוג'ין קנטורוביץ על מניפולציה של בית הדין הפלילי הבינלאומי והנסיונות של הפלסטינים להפוך אותו לגוף פוליטי אנטי-ישראלי ולכלי בלוחמה המשפטית נגד ישראל.
  • ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על המניפולציה של המועצה לזכויות האדם של האו"ם ושל הוועדה של השופט גולדסטון בעקבות הלחימה בעזה, הרכבה העוין, דפוסי העבודה המפוקפקים והמוטים, וממצאיה הפוליטיים.
  • הגב' סינם טזיאפר, מומחית לאסלאם מטורקיה, על המניפולציה של דת האסלאם על ידי גורמים אסלאמיים קיצוניים, תוך הטיית עקרונות הדת למטרות שנאת ישראל ואנטישמיות.
  • דר' דקסטר וואן-זייל, מומחה לתקשורת נוצרית וחוקר בארגון CAMERA, על ניצול לרעה של גופים נוצריים כנסייתיים במערב ככלי ניגוח נגד ישראל וככלי ליצירת אנטישמיות.
  • דר' רפאל בן-ארי על המניפולציה והניצול לרעה למטרות פוליטיות של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (UNRWA) והפיכתה לכלי תעמולה נגד ישראל, המעודדת עוינות ואלימות, ומנצלת לרעה את כספי התורמים הבינלאומיים לסוכנות – בניגוד מוחלט למטרותיה ומסמכי היסוד שלה.
  • פיליפ אסולין, מומחה לתקשורת בינלאומית, על המניפולציה הפלסטינית של התקשורת העולמית על מנת ליצור בדרכים שקריות בקרב צרכני התקשורת בעולם, רגשות חמלה למצוקה פלסטינית מחד ועוינות כלפי ישראל מאידך, תוך שיטות של ניצול ציני ומטעה של ילדים, הונאה תקשורתית ושימוש בכוח כנגד עתונאים.

התמונה הכוללת שמוצגת בספר היא של מניפולציה מרוכזת ומתואמת על ידי הפלסטינים, של כלל הגופים, ודפוסי הפעילות של הקהילה הבינלאומית, בכל תחומי החיים – פוליטי, כלכלי, חברתי, משפטי ודתי.

הספר נועד לשמש ככלי חיוני וחשוב עבור כל מי שעוקב אחר, או מעורב, בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בתקווה שיוכלו להתוודע למימדי המניפולציה, למניעיה ולתוצאותיה, על מנת שיוכלו להתמודד עמה מבלי ליפול קורבן למניפולציה זאת.

יש להדגיש כי השימוש לרעה במוסדות הבינלאומיים מהווה פגיעה לא רק בישראל, אלא בתשתית המוסדית והרעיונית של המדיניות העולמית. בהקשר הכללי יותר, חשוב שהספר ישמש אזהרה ברורה לכלל הקהילה הבינלאומית מפני הניצול לרעה של מוסדותיה. ניצול זה פוגע באמינות אותם הארגונים הבינלאומיים וביכולתם למלא את הייעוד שלשמו הוקמו, גורם לזילות מעמדם ובכך מהווה איום על הקהילה הבינלאומית בכלל.

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה