עבור לתוכן העמוד
Menu

הנרטיב הפלסטיני: מנותק מהמציאות ומהמתחולל לפליטים הפלסטיניים בסוריה ובלבנון

הפלסטינים מציינים היום את שנת ה-66 של הנכבה והפליטות, אבל יותר משנים קודמות הפאתוס הרשמי הפלסטיני מנותק מהמציאות ולא רלוונטי בכלל על האסון שמתחולל ממש בימים אלה לפליטים הפלסטינים בסוריה ובלבנון. הרשות הפלסטינית דבקה בטקסטים מיושנים המאשימים את הציונות בעקירת העם הפלסטיני, ומתייחסת אל מחנות הפליטים בסוריה כאילו הם עומדים על תילם, שרירים וקיימים, ורק […]

הפלסטינים מציינים היום את שנת ה-66 של הנכבה והפליטות, אבל יותר משנים קודמות הפאתוס הרשמי הפלסטיני מנותק מהמציאות ולא רלוונטי בכלל על האסון שמתחולל ממש בימים אלה לפליטים הפלסטינים בסוריה ובלבנון.

הרשות הפלסטינית דבקה בטקסטים מיושנים המאשימים את הציונות בעקירת העם הפלסטיני, ומתייחסת אל מחנות הפליטים בסוריה כאילו הם עומדים על תילם, שרירים וקיימים, ורק ממתינים לשיבה לבתים בחיפה, עכו, יפו וכו'.

הדברים הגיעו עד כדי כך, שאש"ף בקש לעשות במחנה הפליטים ירמוק כנס לציון הנכבה, אבל שרידי התומכים באש"ף במחנה הודיעו לו כי אין מי שיבוא לאירוע: המחנה הרוס, הפליטים ברחו והוא נמצא כעת בשליטת אלקאעידה.

הפליטים היום לא מעסיק אותם לשוב לבתיהם עם המפתח המפורסם, אלא לאכול – פשוטו כמשמעו. תמונות הרעב ממחנה ירמוק קורעות את הלב והנפש. הפליטים בסוריה ובלבנון לא ויתרו על זכות השיבה, אבל מה שמעסיק אותם כיום היא הישרדות פיזית אישית, פשוטו כמשמעו, ועל כך לא שמענו מכלי התקשורת הרשמיים של אש"ף מילה וחצי מילה.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה