עבור לתוכן העמוד
Menu

קטאר תומכת כלכלית נלהבת בפיוס הפלסטיני

ברקע הפיוס בין פת"ח לחמאס עומדת קטאר. כעת מתברר כי כל המהלך התחיל בפסגה הערבית בכוויית, כאשר משלחת אש"ף בקשה רשת בטחון כלכלית מן הליגה הערבית. בעוד סעודיה התחמקה מפגישה עם משלחת אש"ף, קטאר אמרה להם כי אם ילכו על מהלך של פיוס עם חמאס היא תעניק את רשת הביטחון המבוקשת: מאה מיליון דולר בחודש, וכן חצי […]

ברקע הפיוס בין פת"ח לחמאס עומדת קטאר. כעת מתברר כי כל המהלך התחיל בפסגה הערבית בכוויית, כאשר משלחת אש"ף בקשה רשת בטחון כלכלית מן הליגה הערבית. בעוד סעודיה התחמקה מפגישה עם משלחת אש"ף, קטאר אמרה להם כי אם ילכו על מהלך של פיוס עם חמאס היא תעניק את רשת הביטחון המבוקשת: מאה מיליון דולר בחודש, וכן חצי מיליארד דולר עבור המאבק במזרח ירושלים.

קטאר כבר ניסתה להפעיל סיוע כלכלי נרחב לחמאס בעזה תמורת פיוס והתמתנות מול ישראל. חמאס לקחה את הסיוע, אבל דחתה את התנאים. כעת מנסה קטאר מהלך דומה – אבל מכיוונה של רמאללה.

יש למהלך של קטאר עוד שתי משמעויות חשובות: קטאר מצויה במחלוקת קשה עם סעודיה בעניין האחים המוסלמים, כאשר מבחינת סעודיה זהו ארגון טרור. קטאר נלחצה להפסיק את הסיוע לכל ארגוני האחים המוסלמים, ובכלל זה חמאס. כעת, תוכל קטאר לומר כי המשך הסיוע הוא לא לחמאס, אלא לממשלת הטכנוקרטים הפלסטינית.

משמעות אחרת היא: מציאת פתרון לבעיית חאלד משעל. ראש הפוליטבירו של חמאס איבד את סמכותו על ההנהגה בעזה ושהייתו בדוחא חסר סמכויות היא מביכה. הנהגת בחירות כלליות בגדה ובעזה פותחת לפניו את מסלול ההתמודדות על הנהגת הרשות הפלסטינית. מוצאו מכפר על ידי רמאללה והוא יוכל לחזור לגדה כמנהיג הפלסטיני שיחליף את אבו מאזן.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה