עבור לתוכן העמוד
Menu

סעודיה וקטאר מכריזות: האחים המוסלמים הם ארגון טרור

לפני כחצי שנה סירב הפוליטיקאי המצרי הבכיר, עמר מוסא, לקבל את פניה של משלחת אמריקנית שבאה לקהיר, באומרו כי "אנשי מכה מכירים טוב מאחרים את נקיקיה", כלומר: המזרח התיכון ידאג מעתה לענייניו בעצמו, בלי ארה"ב. בימים אלה אנו רואים את תרגום הדברים האלה לשפת המציאות: סעודיה והמפרץ הפרסי הלכו בעקבות מצרים והכריזו על תנועת האחים המוסלמים כעל ארגון טרור. […]

לפני כחצי שנה סירב הפוליטיקאי המצרי הבכיר, עמר מוסא, לקבל את פניה של משלחת אמריקנית שבאה לקהיר, באומרו כי "אנשי מכה מכירים טוב מאחרים את נקיקיה", כלומר: המזרח התיכון ידאג מעתה לענייניו בעצמו, בלי ארה"ב. בימים אלה אנו רואים את תרגום הדברים האלה לשפת המציאות: סעודיה והמפרץ הפרסי הלכו בעקבות מצרים והכריזו על תנועת האחים המוסלמים כעל ארגון טרור. מהלך זה מהווה גם סטירת לחי מוסווית לנשיא אובמה, שעדיין רואה בתנועה הזאת את בעלת בריתו העיקרית במרחב הערבי. כעת, על פי הנוסח הערבי החדש, ארה"ב היא בעצם שותפה של "ארגון טרור".

להוצאת תנועת האחים המוסלמים אל מחוץ לחוק הייתה השפעה מידית על יחסי המפרץ עם קטאר. סעודיה איימה על קטאר שתשנה את סגנון שידוריה של תחנת אלג'זירה ומדינות המפרץ החזירו את שגריריהם מדוחה. דווקא יחסיה המיוחדים של קטאר עם ארה"ב – הם לה לרועץ עכשיו.

יש לשים לב כי בעלת בריתה האחרת של ארה"ב – טורקיה – היא היחידה במזרח התיכון שתומכת במדיניותה של ארה"ב באוקראינה נגד רוסיה, ואף העלתה מטוס קרב מול מטוס רוסי בים השחור.

לגבי סוריה, פירוש הדבר כי למעשה שתי המעצמות יאלצו לדחות את כוונתן להקים בדמשק ממשלת קואליציה בין האחים המוסלמים לבין מפלגת הבעת', כי גוש המדינות הסוניות החליט לעבור לפעילות אקטיבית כדי להכשיל את מדיניותה של ארה"ב.

הנשיא אובמה מתכונן לביקור בסעודיה, אבל ריאד כבר יוצרת עובדות בשטח שיקשו על הביקור.