עבור לתוכן העמוד
Menu

בזכות שלטון האחים במצרים: אלקאעידה מתכננת פיגועים בישראל

חשיפת תא אלקאעידה, שתכנן לבצע פיגועים בירושלים ונגד שגרירות ארה"ב בתל אביב, היא התפתחות חדשה, המשנה את חוקי הטרור נגד ישראל. אלקאעידה תחת אוסאמה בן לאדן לא התעניינה בישראל. בן לאדן היה סלפי ווהאבי שהתעניין בסילוק בית סעוד מן השלטון וסילוק הצבא האמריקני מחצי האי ערב. יורשו, איימן זוואהירי, הינו מנהיג ממין אחר. זוואהירי הוא מצרי שיצא מתוך תנועת האחים […]


חשיפת תא אלקאעידה, שתכנן לבצע פיגועים בירושלים ונגד שגרירות ארה"ב בתל אביב, היא התפתחות חדשה, המשנה את חוקי הטרור נגד ישראל.

אלקאעידה תחת אוסאמה בן לאדן לא התעניינה בישראל. בן לאדן היה סלפי ווהאבי שהתעניין בסילוק בית סעוד מן השלטון וסילוק הצבא האמריקני מחצי האי ערב. יורשו, איימן זוואהירי, הינו מנהיג ממין אחר. זוואהירי הוא מצרי שיצא מתוך תנועת האחים המוסלמים במצרים. התנועה הזאת מאוד התעניינה בשאלת פלסטין ו"בשחרור ירושלים", וניתן היה לצפות כי בתנאים מסוימים הוא יפנה את אלקאעידה נגד ישראל.

מהפכת האחים המוסלמים במצרים יצרו את התנאים האלה. בניגוד להבטחות שנתנו האחים לארה"ב ערב המהפכה – להירתם למלחמה באלקאעידה – הנשיא מורסי חידש את הקשר עם זוואהירי, וכעת אנו יודעים על מה הם הסכימו: על מיקוד מאבק האחים המוסלמים בירושלים. כזכור, בנאום הראשון של פוסק ההלכה הראשי של האחים בכיכר תחריר, השייח' יוסוף קרדאווי מקטאר, שאף הוא מצרי במוצאו, הוא קרא לשחרר את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא. שחרור ירושלים היה אמור להיות קריאת הקרב של האחים המוסלמים בכל רחבי המזרח התיכון על מנת לאחד את כל המהפכות תחת כותרת חידוש הח'ליפות מירושלים. זוואהירי, אף הוא ממקור של האחים המוסלמים המצרים, אמור היה לספק את הזרוע הצבאית למערכת חידוש הח'ליפות הזאת.  מורסי כבר הודח, אבל את פרי הסיכומים עמו ראינו כעת.

את אחד הסימנים למגמה הזאת ניתן למצוא בשמות ארגוני הטרור של הסלפים בחצי האי סיני. הם נושאים שמות המזכירים את שמה הקדום של ירושלים באסלאם: בית אל-מקדס, כלומר: בית המקדש. עניין זה מוזר, שכן הסלפים מחצי האי ערב לא מייחסים שום חשיבות לקדושת אל-אקצא, והנה שמות של כמה ארגונים נושאים שם זה. הדבר מעיד על השפעתו של זוואהירי בכיוון הזה, על הקשר עם אחים המוסלמים של מצרים, ועל מעורבות החמאס בעזה בהקשרים האלה.

יש לציין כי הפלסטינים מכחישים את קיומו של בית המקדש בירושלים, אבל שם העיר בערבית הוא עדות כי כובשי העיר המוסלמים תפשו את ייחודה של העיר בכך שהיה בה המקדש. גם השם המודרני יותר, אל-קודס, מעיד על כך, שכן זהו קיצור של "קודס אל-אקדאס", כלומר: קודש הקודשים.