עבור לתוכן העמוד
Menu

אירופה: מסירה סנקציות מעל איראן, מטילה עונשים על ישראל

בעוד שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, עשה לילות כימים על מנת לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, אירופה כבר החליטה כי ישראל אשמה "בגלל ההתנחלויות" בכישלון השיחות, ועוד החודש היא תטיל עונשים על ישראל. חייבים להודות כי הדיפלומטיה הפלסטינית נחלה הצלחה אסטרטגית, והיא יצרה בקיעים משמעותיים בין ישראל לעורף הטבעי שלה במערב. אם ישראל לא […]

בעוד שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, עשה לילות כימים על מנת לקדם הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, אירופה כבר החליטה כי ישראל אשמה "בגלל ההתנחלויות" בכישלון השיחות, ועוד החודש היא תטיל עונשים על ישראל.

חייבים להודות כי הדיפלומטיה הפלסטינית נחלה הצלחה אסטרטגית, והיא יצרה בקיעים משמעותיים בין ישראל לעורף הטבעי שלה במערב. אם ישראל לא תתעשת, יש סכנה מוחשית שהפלסטינים יצליחו לחולל בקיעים – שכבר ניתן להבחין בסדקיהם הראשונים – גם ביחסים האסטרטגיים עם ארה"ב.

הקונסול הבריטי במזרח ירושלים, סר וינסנט פין, פרסם בשבוע שעבר מאמר ביומון הפלסטיני אל-קודס לקראת סיום תפקידו ויש לתת את הדעת על כמה דברים חשובים שאמר. ראשית, הוא אישר כי בריטניה מובילה את מדיניות האיחוד האירופי בעניין הסכסוך בין הפלסטינים לישראל (למרות שבריטניה איננה חברה מלאה באיחוד), וציין במיוחד את תרומת בריטניה לפעילות "פעילי החברה האזרחית הפלסטינית בנבי סאלח, קרימזן, וקלנדיה". כלומר, בריטניה תמכה בפעילות אלימה נגד כוחות צהל במסגרת "האינתיפאדה העממית" של פתח. סר פין אומנם דיבר על הסכם שלום שחייב לבוא כתוצאה משיחות, אבל העונשים על ישראל יוטלו בקרוב בלי קשר לשיחות ואירופה תשדרג את יחסיה עם הרשות הפלסטינית מיד, למרות שאמר במקום אחר כי שדרוג היחסים יבוא אחרי כינון המדינה הפלסטינית בהסכמה.

הערה מטרידה אחרת, ושיש בה משום סכנה אסטרטגית לא רק לישראל, אלא גם לירדן, ואף לציבור הפלסטיני  עצמו, היא אזכור סתמי של פעילות בריטניה "בעקבה"- אין הכוונה לעקבה של ירדן, אלא למחנה הפליטים "עקבת ג'בר" שעל יד יריחו. האם בכך רמז סר פין, הקונסול הפורש, על תוכנית ליישב בבקעת הירדן את פליטי סוריה ולבנון? קרוב לוודאי שאכן בזה מדובר. פירוש הדבר הוא שאחרי ההצלחות המרשימות של הדיפלומטיה האירופית בלוב ובסוריה, הם החליטו להרוס גם את מרקם החיים השקט של ישראל, הפלסטינים וירדן על ידי העברת לוחמי אלקאעידה מלבנון ומסוריה לתוכנו. כבר מזמן מחנות הפליטים עברו לשליטת ארגוני הטרור המסוכנים בעולם.

עדיף לבריטים קודם כל לעשות חשבון נפש היכן טעו – לפני שהם עושים ניסיונות מסוכנים על חשבוננו, על חשבון ירדן ועל חשבון הפלסטינים עצמם.

נקודה נוספת למחשבה: דווקא כעת, כאשר אירופה שועטת לכיוון הסרת הסנקציות מעל איראן, נראה כי בה בעת היא ממהרת להטיל עונשים על ישראל.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה