עבור לתוכן העמוד
Menu

פוטין: רוסיה סין ואיראן ישקמו את סוריה אחרי המלחמה

היומון הדיגיטלי, א-ראי אל-יום, דיווח השבוע כי בפגישה האחרונה שהתקיימה בין נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, ואחראי הביטחון הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטאן, הודיע פוטין לאורחו הסעודי כי רוסיה, סין ואיראן הן שישקמו את סוריה אחרי המלחמה וכי יש להן את המשאבים הנחוצים לכך. הוא הדגיש כי שלושת המעצמות יחזירו את סוריה למצבה שלפני המלחמה, כלומר: שימור וחיזוק הקשת השיעית בהנהגת בשאר […]

היומון הדיגיטלי, א-ראי אל-יום, דיווח השבוע כי בפגישה האחרונה שהתקיימה בין נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, ואחראי הביטחון הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטאן, הודיע פוטין לאורחו הסעודי כי רוסיה, סין ואיראן הן שישקמו את סוריה אחרי המלחמה וכי יש להן את המשאבים הנחוצים לכך. הוא הדגיש כי שלושת המעצמות יחזירו את סוריה למצבה שלפני המלחמה, כלומר: שימור וחיזוק הקשת השיעית בהנהגת בשאר אסד. בהצהרות אילו דחה פוטין את הצעתו של הנסיך בנדר לכך שסעודיה היא אשר תעמיד את משאביה לטובת שיקום סוריה.

יש לתת אמון בדיווח זה, שכן הוא הגיוני. פוטין חשף את קלפיו לגבי מטרותיה של רוסיה בוועידת ז'נבה 2 על סוריה – להפוך את  סוריה לבסיס השפעה במזרח התיכון יחד עם סין ואיראן.

בדיווח קודם של היומון אל-קודס אל-ערבי נאמר כי נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר לאורחו נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, כי ארה"ב נסוגה מן המזרח התיכון הגדול החל באפגניסטן, דרך המפרץ הפרסי, אל המזרח התיכון הערבי, ואיראן תתפוס את מקומה. על אפגניסטן, אפוא, לתאם את מהלכיה שאחרי נסיגת ארה"ב מאפגניסטן עם איראן ולא עם ארה"ב. יתר על כן, איראן תתנגד בפועל לכל נוכחות לא מוסלמית במרחב הזה.

מכאן, שההכרזות בישראל כי המשך משטרו של אסד עדיף על האופציות האחרות, טעונה בירור מעמיק יותר. נכון כי בבחירה בין אסד לבין האחים המוסלמים או אלקאעידה, הכף אולי נוטה לטובת אסד – וגם זה לא בטוח, אבל כינון משטר פדרטיבי בסוריה המחליש כל שלטון מרכזי עתידי הוא האופציה הטובה ביותר עבור ישראל.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה