עבור לתוכן העמוד
Menu

הרשות הפלסטינית מתפוררת, קרי ממשיך בדילוגיו

שרי החוץ של הליגה הערבית אמצו אתמול את עמדות ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי אי אפשר לקבל את הצעותיו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בעניין המשך נוכחות צה"ל בבקעת הירדן בהסדרי הקבע.

שרי החוץ של הליגה הערבית אמצו אתמול את עמדות ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי אי אפשר לקבל את הצעותיו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בעניין המשך נוכחות צה"ל בבקעת הירדן בהסדרי הקבע. אבו מאזן ביקש לקיים את כינוס החירום הזה, ועל פי היומון רב התפוצה והמהימן, א-שרק אל-אווסט, ראש הרשות דיווח לשרי החוץ הערביים בקהיר כי קרי כבר מחפש בתי מלון נאותים לחתימה על ההסכמים עם ישראל. שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, הוסיף הבוקר לרדיו פלסטין שגם הליגה הערבית תתמוך בעמדת הפלסטינים כי ישראל תהיה אשמה בכישלון השיחות.

אבו מאזן עומד לבקר במוסקבה כדי לבקש את מרוסיה לסייע בהוצאת ניהול השיחות עם ישראל מידיו הבלעדיות של קרי.

חתירתו העקשנית של קרי להסכם בכל מחיר עלולה לעלות לאבו מאזן ביוקר. למען האמת, לא רק שהרשות הפלסטינית לא מתקדמת לממלכתיות, אלא ההפך בדיוק, מתרחשים בה מהלכים מסוכנים של התפוררות פנימית. אחרי שעזה התנתקה רשמית, גם שליטת הרשות הפלסטינית בגדה עצמה איננה מובנת מאליה.

בשבוע שעבר התחוללה תקרית חמורה בתוך תנועת פתח כאשר בכיר גדודי אל-אקסא בג'נין היכה את מקורבו של אבו  מאזן, ג'בריל רג'וב, בשיאו של סכסוך שהחל מקטטה בין שומרי ראש לפני יותר מחודש. אבו מאזן פיטר את הבכיר מג'נין, שאגב כינויו הוא "היטלר", ובתגובה הודיעו אנשי פתח בג'נין על פרישה וירו על בית המושל. אזור ג'נין הוא בעייתי במיוחד אחרי שכוחות הביטחון של הרשות לא מצליחים להטיל משמעת על המיליציות המקומיות החמושות שעשו יד אחת לנער את משמעת רמאללה מעליהם, ובקואליציה של ג'נין חברים אנשי פתח, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. גם בחברון מתחזקות קבוצות הטרור הסלפיות וכבר היו שני מקרי ירי על המשטרה הפלסטינית בכפרי הר חברון. החברונים גם נמנעים מלפנות לבתי המשפט של הרשות והם פונים למשפט הבדואי בכל העניינים החשובים.

הבעיה של אבו מאזן, אפוא, היא שקרי לוחץ עליו להיות ממלכתי בעוד השטח מתפורר בין אצבעותיו.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה