עבור לתוכן העמוד
Menu

שנאת הרחוב הערבי כלפי הפלסטינים מתגברת

בשבועיים האחרונים התחוללה שורה של אסונות כבדים כאשר אוניות רעועות עמוסות פליטים ערבים מן המזרח התיכון לאירופה טבעו בים ועמם מאות קורבנות.

בשבועיים האחרונים התחוללה שורה של אסונות כבדים כאשר אוניות רעועות עמוסות פליטים ערבים מן המזרח התיכון לאירופה טבעו בים ועמם מאות קורבנות.

מה שראוי לציון הוא שמספרם של הפליטים הפלסטינים בין הטובעים גבוה במיוחד, גם במספרים מוחלטים וכמו כן גם ביחס למספרם היחסי של הפלסטינים מכלל הערבים.

על פי עדויות בני משפחה ושל ניצולים, הפלסטינים נאלצו לברוח ממדינות ערביות, כמו מצרים ולוב, מכיוון שהשנאה כלפי הפלסטינים גוברת בקרב עמי ערב המתקוממים. במצרים למשל האיבה בין הצבא המצרי ותומכיו הרבים לבין חמאס בעזה משליכה על היחס כלפי הפלסטינים כולם, והמתקוממים בלוב מאוכזבים על כי הפלסטינים לא תמכו במרד שלהם, למרות שהלובים תמכו מאוד במאבק הפלסטיני לאורך השנים.

המגעים הישירים בין רמאללה לבין משטרו של אסד בעניין מחנות הפליטים בסוריה, שנקלעו לעין הסערה, עוררו ביקורות קשות בעיתונות הערבית הרחבה התומכת במרד הסורי, והפלסטינים נתפסים כמי שדואגים רק לעצמם, ולא לעמים הערביים השרויים במאבק קיומי.

מכאן כי הנחת היסוד של אובאמה ושל האירופים כי פתרון הבעיה הפלסטינית הוא המפתח לפתרון כל בעיות המזה"ת לא רק שלא הייתה נכונה מלכתחילה, אלא ששנאת הערבים לפלסטינים רק מתגברת, עד כי היום הם בורחים לא מישראל אלא מאימת הרחוב הערבי.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה