עבור לתוכן העמוד
Menu

קת'רין אשטון קוראת לעבאס להתפייס עם חמאס

הממונה על יחסי האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, הוציאה את המרצע מן השק, כאשר לאחר פגישתה בבריסל עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, היא פרסמה הודעה מיוחדת ובה קראה לו להתפייס עם חמאס.

 

הממונה על יחסי האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, הוציאה את המרצע מן השק, כאשר לאחר פגישתה בבריסל עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, היא פרסמה הודעה מיוחדת ובה קראה לו להתפייס עם חמאס. למי שתהה איך זה שבעוד האיחוד האירופי עומד להעניש את ישראל בעניין ההתנחלויות הוא מחזר אחרי ארגון הטרור חמאס, המכוון את טיליו נגד אזרחים בתוך ישראל, ענתה אשטון כי מבחינת אירופה, וקרוב לוודאי גם מבחינת ארה"ב, תהליך השלום בין הפלסטינים לישראל לא מיועד לקדם את מעמד אש"ף, אלא לתת לחמאס את הפתח להכריז על "הודנה" ואז לזכות בהכרת המערב בו.

מכאן נובעת גם התעקשותו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לכלול בהסכם המסגרת בין אש"ף לישראל את קווי 1967. כזכור, חאלד משעל הכריז כי הוא מוכן להכריז על "הודנה" עם ישראל, אם היא תיסוג לקווי 1967, אבל ימשיך לדרוש את שיבת הפליטים הפלסטינים לתוך ישראל. מכאן כי מדיניות האיחוד האירופי האמתית עדיין דוגלת ב"הושטת היד לאסלאם", אשר בהקשר הפלסטיני הוא ההכרה בחמאס. זו הסיבה בגינה באה אשטון במיוחד לקהיר כדי לשכנע את הגנרל אלסיסי לשחרר את מוחמד מורסי מכלאו.

מנהיג חמאס, חאלד משעל, נמצא במצוקה מכיוון שסוריה לא סולחת לו על בגידתו בה, קטאר מאוכזבת ממנו כי לא סייע לה בחדירה לעזה וידידיו, האחים המוסלמים של קהיר, נמצאים בכלא. מה שהאיחוד האירופי בעצם מציע לו הוא לבוא לרמאללה אחרי שיכריז על "הודנה".

אשטון הוציאה את המרצע מן השק, אבל אשף, אם יתעקש על קווי 1967 יוציא למשעל את הערמונים מן האש.