עבור לתוכן העמוד
Menu

האופוזיציה הסורית מסרבת להשמיד את הנשק הכימי

אחת הפתעות שלא צריכה להפתיע איש היא ההסכמה הגורפת של שני האויבים הנאבקים על השליטה במזרח התיכון – האחים המוסלמים מצד אחד והלאומנים הערבים מצד שני – כי אין לפרק את סוריה מן הנשק הכימי, וכי יש לשמור את המצבורים האיומים האלה בידי הערבים/מוסלמים. שייח' מעאז אל-חטיב, מי שעמד בראש האופוזיציה הסורית מטעם האחים המוסלמים, גילה בראיון טלוויזיוני כי […]


אחת הפתעות שלא צריכה להפתיע איש היא ההסכמה הגורפת של שני האויבים הנאבקים על השליטה במזרח התיכון – האחים המוסלמים מצד אחד והלאומנים הערבים מצד שני – כי אין לפרק את סוריה מן הנשק הכימי, וכי יש לשמור את המצבורים האיומים האלה בידי הערבים/מוסלמים.

שייח' מעאז אל-חטיב, מי שעמד בראש האופוזיציה הסורית מטעם האחים המוסלמים, גילה בראיון טלוויזיוני כי המערב ביקש מן האופוזיציה הסורית לסייע בהשמדת הנשק הכימי, אבל הם סירבו. יתר על כן, הוא קבע כי אם מטרת ההתקפה האמריקנית הצפויה הינה פירוק סוריה מן הנשק הכימי – הם מתנגדים לכך (לצפייה בראיון לחץ כאן).

מהצד הפאן ערבי, נשמעו דברים דומים מפיו של עבד אל-בארי עטוואן, עורך עיתון אל-קודס אל-ערבי לשעבר. הוא רואה במצבורי הנשק הכימי בסוריה כנכסים של הערביות (לצפייה לחץ כאן).

מכאן, שהפאן אסלאם והפאן ערביות הם שני צדדים של אותו המטבע. שניהם רואים בנשק הכימי שנאגר במחסני סוריה הבעת'יסטית נכסים לכינון אימפריה ערבית או אסלאמית – מה שיבוא קודם.

נכונות סוריה לפרק את הנשק הכימי לא צריכה להטעות. כל עוד אסד הפאן ערבי מנהל את העניינים, הוא יתעתע וישקר ובסופו של דבר ישמור את הנשק – רובו או קצתו – בידיו. אגב, הידיעות הטוענות כי יש בידיו גם גז חרדל עשויות לפתוח מחדש את הוויכוח לגבי הנשק הכימי של סדאם חוסיין. בעוד עיראק פיתחה את גז החרדל, סוריה פתחה את הסארין. אם יש בידי אסד גם גז חרדל – יש לבדוק אם הוא לא הועבר אליו מסדאם חוסיין כדי להביך את ארה"ב על ידי הסתרת הנשק הזה מעיני העולם.

אם כך, רק פירוק סוריה מן המנטליות הפאן ערבית תביא לידי שיתוף פעולה סורי אמיתי בפירוק הנשק הכימי. אם העדה העלאווית, המחזיקה בנשק הכימי, תשתכנע כי עליה לסלק את אסד, להיפטר מהאידאולוגיה הפאן ערבית ולהשתלב בסוריה פדרטיבית של כל עדותיה, אז העלאווים יפרקו את הנשק הכימי במו ידיהם, כי הרי בסופו של דבר, נפילת הנשק הזה לידי הפאן אסלאמיים תסכן את עצם קיומם הפיסי של העלאווים.