עבור לתוכן העמוד
Menu

הרשות הפלסטינית חוששת מקריסה

הבכיר הפלסטיני אחמד קריע, המכונה אבו עלאא, פרסם היום מאמר מפורט על הדילמות הפלסטיניות, השווה עיון מדוקדק (למאמר לחץ כאן).  בשורה התחתונה, אבו עלאא פוסל על הסף את כל הרעיונות הרווחות בקרב הפלסטינים בגדה להכריז על כשלון הרשות הפלסטינית, לפזר אותה ולדרוש מדינה אחת עם ישראל. הוא מזהיר כי מהלך כזה "של ייאוש" יסמן את […]


הבכיר הפלסטיני אחמד קריע, המכונה אבו עלאא, פרסם היום מאמר מפורט על הדילמות הפלסטיניות, השווה עיון מדוקדק (למאמר לחץ כאן).  בשורה התחתונה, אבו עלאא פוסל על הסף את כל הרעיונות הרווחות בקרב הפלסטינים בגדה להכריז על כשלון הרשות הפלסטינית, לפזר אותה ולדרוש מדינה אחת עם ישראל.

הוא מזהיר כי מהלך כזה "של ייאוש" יסמן את כשלון "המאבק הפלסטיני" ויפתח פתח לתסריטים פוליטיים שלא בהכרח יסתיימו בתוצאה טובה ללאומיות הפלסטינית. הוא גם מזהיר כי פתיחת אינתיפאדה חדשה – הלוך רוח הרווח בקרב האגף המיליטאנטי בפתח – אולי תהיה מכוונת בתחילה נגד ישראל, אבל עד מהרה תופנה נגד הרשות הפלסטינית עצמה. אש"ף יאבד את מקור הלגיטימיות שלו, ולמעשה יבוא הקץ להיסטוריית המאבק שלו.

ברמז לאיומי ארה"ב ואירופה על הרשות הפלסטינית כי יפסיקו את הסיוע הכלכלי לפלסטינים, הוא אמר כי הדבר בוודאות יביא לקריסת הרשות, מכיוון שזה יקטע את מטה לחמם של עובדי הרשות. הוא מגדיר את הרשות הפלסטינית כפרוייקט בינלאומי, שנועד לתעל את הפלסטינים למסלול פוליטי ולהרגיע את הזירה הפלסטינית הגועשת. אם יסתלק המערב מתחזוקת הרשות תיפתח עוד זירת זעזועים במזרח התיכון.

במילים אחרות: אחרי שהמערב מוטט את לוב ואת מצרים, עכשיו הוא פונה למוטט את הרשות הפלסטינית.

הוא מציע לחזור לעקרון ה"סומוד", "החזקת המעמד", דהיינו, לשפר את הכלכלה ואת החינוך על מנת להעמיד דור חדש של "נאבקים" שייטיב לנהל "מאבק" טוב יותר מהוריו. כל זאת, תוך שמירה קנאית על העקרונות הבסיסיים של הפלסטינים – זכות השיבה ומדינה בגבולות 1967, תוך דחיית כל רעיון מדיני אחר ובראשם – מדינה בגבולות זמניים.