עבור לתוכן העמוד
Menu

המורדים ברחבי העולם הערבי כועסים על הפלסטינים

הנחת היסוד של יוזמת קרי להניע מחדש שיחות שלום בין ישראל לפלסטינים בנויה על המנטרה כי הסכסוך הישראלי פלסטיני עומד ביסוד חוסר היציבות במזרח התיכון ופתרון הבעיה חיוני על מנת לייצב את האזור. את הדברים אמר במפורש נציג הקוורטט טוני בלייר, וגם הנשיא אובאמה רמז לכיוון הזה בביקורו בישראל. הדברים לא היו נכונים אף פעם, אבל […]

הנחת היסוד של יוזמת קרי להניע מחדש שיחות שלום בין ישראל לפלסטינים בנויה על המנטרה כי הסכסוך הישראלי פלסטיני עומד ביסוד חוסר היציבות במזרח התיכון ופתרון הבעיה חיוני על מנת לייצב את האזור. את הדברים אמר במפורש נציג הקוורטט טוני בלייר, וגם הנשיא אובאמה רמז לכיוון הזה בביקורו בישראל.

הדברים לא היו נכונים אף פעם, אבל כעת הם הפוכים מן האמת. לא רק שהערבים לא רואים עוד בבעיה הפלסטינית את לב בעייתם אלא להפך, הם כועסים על הפלסטינים ומתנכלים להם כמעט בכל מקום.

הסונים רואים כעת במשטרו של אסד ובעלת בריתו האיראנית את לב הבעיה, וכאשר הם משווים את האכזריות של אסד כלפי הסונים לעומת התייחסותה של ישראל לפלסטינים הם בפירוש בעד ישראל, והם אף אומרים זאת. אתמול הכריזה קבוצה של חכמי דת סונית ג'יהאד על אסד. דובריה אמרו בפירוש כי היהודים בכל שנות הסכסוך עם הפלסטינים לא נהגו במידת האכזריות של אסד. ואגב, מעולם אל הוכרז ג'יהאד על ישראל, ואחמד גי'בריל, מנהיג תנועת הטרור הפלסטינית הנאמנה לאסד – המפקדה הכללית – גילה השבוע בראיון לטלוויזיה הסורית כי לאחר עסקת ג'יבריל אחרי מלחמת לבנון הראשונה, שבה שוחררו אלפי מחבלים פלסטינים, הוא ניסה לשכנע את האחים המוסלמים להכריז ג'יהאד על ישראל, אך נענה בשלילה. הוא אמר להם כי דאג לכלול בעסקה גם רבים מן הזרם האסלאמי על מנת לחולל ג'יהאד דתי-חילוני, אבל זה לא עשה עליהם רושם כלשהו.

מי שמצוי היום בנבכי המרידות הערביות יודע כי המתקוממים כועסים על הפלסטינים בשל עמדת הניטרליות שלהם, במקום לתמוך במתקוממים, כפי שהם תמכו בבעיה הפלסטינית, הפלסטינים נמנעים מלתמוך בהם. בלוב למשל, קדאפי לא אהב את הפלסטינים במיוחד, אבל המורדים שעלו לשלטון לא אוהבים אותם עוד יותר, ואפילו גרשו רבים מהם. בכיכר תחריר יש הסתה גלויה נגד הפלסטינים מכיוון שרבים מן המצרים משוכנעים שהפלסטינים היו מעורבים ברצח החיילים המצרים בסיני ברמדאן שעבר וכי חמאס הייתה פעילה בכיכר תחריר בעד הפלת מובארק ופריצה לכלא לשחרר את אנשיה. בסוריה אסד מאוכזב מבגידת חמאס והמורדים זוכרים שחמאס הייתה חלק מן המשטר של אסד.

יש לאחל לקרי הצלחה, כי ישראל זקוקה לשלום, אבל בין זה לבין ייצוב המזרח התיכון הסוער והאנטי פלסטיני אין שום קשר.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה