עבור לתוכן העמוד
Menu

ועידת איסטנבול לדיפלומטיה תרבותית

  לאחרונה השתתף השגריר אלן בייקר, מנהל מכון ICA, המכון לדיפלומטיה ציבורית במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בועידה בינלאומית באיסטנבול בנושא "קידום תרבות השלום ואתיקה עולמית ליישוב סכסוכים בעזרת דיפלומטיה תרבותית", אליה הוזמן על ידי הקרן הטורקית לשימור ערכים לאומיים – הקואליציה הפנים-פרלמנטרית של אתיקה העולמית והמוסד לדיפלומטיה תרבותית. נוסף לשר החוץ לשעבר של טורקיה, […]

 

לאחרונה השתתף השגריר אלן בייקר, מנהל מכון ICA, המכון לדיפלומטיה ציבורית במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בועידה בינלאומית באיסטנבול בנושא "קידום תרבות השלום ואתיקה עולמית ליישוב סכסוכים בעזרת דיפלומטיה תרבותית", אליה הוזמן על ידי הקרן הטורקית לשימור ערכים לאומיים – הקואליציה הפנים-פרלמנטרית של אתיקה העולמית והמוסד לדיפלומטיה תרבותית.

נוסף לשר החוץ לשעבר של טורקיה, יאסר יאקיס, ולשרים ולחברי פרלמנט טורקיים, השתתפו בועידה גם ד"ר שייח' ראמזי, מהמועצה המוסלמית של בריטניה; שייח' חאסן דיק, ממנהיגי הקהילה המוסלמית בגרמניה; הרב יצחק דיין, הרב הראשי לג'נבה ונציג וועידת רבני אירופה באו"ם; חברי כנסת; אנשי כמורה נוצריים ונציג בכיר של האו"ם.

בועידה נידונו האתגרים בני זמנינו לפתרון סכסוכים בין ישראל לפלסטינים על ידי מגעים בין הצדדים בנפרד מהמו"מ הישיר בעניין קידום תרבות של שלום ואתיקה עולמית באמצעות "דיפלומטיה תרבותית". מטרתה של הדיפלומטיה התרבותית הינה יישום החלטות בינלאומיות שונות המקדמות תרבות של שלום בקרב הציבור הכללי כאמצעי שמשתף מנהיגי דת שונים, פרלמנטרים ומרכיבים חינוכיים וכלכליים אחרים הקשורים לציבור הכללי, בתהליך המו"מ עצמו.

הועידה הינה חלק מתפיסה אסטרטגית כללית וסדרת וועידות שמטרתן כינון עקרונות של דיפלומטיה תרבותית בכל האיזורים בהם יש סכסוכים גלובאליים.