עבור לתוכן העמוד
Menu

המורדים הסוריים תוקפים את הכורדים

  בסוריה מתחוללים כעת תהליכים אשר מין הראוי שישראל תשים אליהם לב. המורדים הסוריים "שכחו" את מטרתם להפיל את שלטון הנשיא בשאר אלאסד, וכעת הם מתרכזים במטרות אחרות. הקבוצות המורדות השונות התחילו לחדור לתוך לבנון ולהיכנס להתנגשויות עם חיזבאללה ואף השתלטו על שטח בבקעת הלבנון. כוחות אחרים מתקרבים לעבר הר הדרוזים, והחמור מכל, כוחות של מורדים מתחילים […]

 

בסוריה מתחוללים כעת תהליכים אשר מין הראוי שישראל תשים אליהם לב. המורדים הסוריים "שכחו" את מטרתם להפיל את שלטון הנשיא בשאר אלאסד, וכעת הם מתרכזים במטרות אחרות.

הקבוצות המורדות השונות התחילו לחדור לתוך לבנון ולהיכנס להתנגשויות עם חיזבאללה ואף השתלטו על שטח בבקעת הלבנון. כוחות אחרים מתקרבים לעבר הר הדרוזים, והחמור מכל, כוחות של מורדים מתחילים לתקוף את הכורדים בצפון המדינה ואת השכונות הכורדיות בחאלב. בעוד האיום על הדרוזים, וההתנגשויות עם חיזבאללה יכולים להיות מובנים – שהרי הדרוזים הם בעלי בריתם של העלאווים וחיזבאללה מסייע בפועל לאסד בתוך סוריה – לא ברור מדוע כוחות המורדים תוקפים את הכורדים, והרי הכורדים הם חלק מן המרד, הם משתתפים בכל המועצות המייצגות את המרד ואינם מסייעים לממשל אסד במלחמתו במורדים.

יש לחשוד כי מי שמכוון את הפעילות נגד הכורדים היא טורקיה, וזו בבחינת צעד משלים להסכם עם ה-PKK (מפלגת הפועלים של כורדיסטאן).

מדוע סוגיה זו צריכה לעניין את ישראל? מכיוון שאחרי שראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קבל את התנצלות ישראל על תקרית ה"מאווי מרמרה" הוא הסלים את הפרובוקציות שלו בכיוונים רבים, כולל נגד ישראל. וכך למשל, באותו היום, ולמעשה מיד אחרי שקבל את התנצלות ישראל, הוא הכריז על השעיית עבודתה של ענקית האנרגיה האיטלקית Eni בטורקיה, מכיוון שחתמה על עסקאות אנרגיה עם ממשלת קפריסין, ובכך הסב לחברה האיטלקית נזקים כספיים כבדים. אחר כך לחץ על הממשלה הכורדית בעיראק לממש עסקאות אנרגיה עם טורקיה, שבהכרח יובילו להתנגשות בין החבל הכורדי בארביל לבין הממשלה הערבית בבגדאד. כעת מתברר כי גם החליט להתעלם מלחציה של ארה"ב, והוא מבקר בעזה אצל ממשלת חמאס בכל זאת ולמרות הכל.

אם אכן התקפות המורדים הסוריים על הכורדים הן תוצאה של החלטה טורקית, הרי מתחיל מהלך שבסופו ישראל תמצא את עצמה ניצבת מול טורקיה בגבול רמת הגולן.

בעוד כשבועיים יבקר ארדואן אצל הנשיא אובמה בוושינגטון, ויש לקוות כי ארה"ב תפעיל את מלוא השפעתה על נשיא טורקיה על מנת שיתאים את מדיניותו לסטנדרטים מקובלים.