עבור לתוכן העמוד
Menu

התפטרות שר האוצר ברשות הפלסטינית: אבו מאזן דוחה פיאד מקבל

  הרשות הפלסטינית נמצאת כעת בעיצומו של משבר חוקתי, אבל ספק אם הוא יחולל רעידת אדמה חוקתית. בגלל הלחץ הכלכלי ברשות הפלסטינית הגיש שר האוצר, נביל קסיס, את התפטרותו. ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה את ההתפטרות, אבל ראש הממשלה, סלאם פיאד, קבל אותה. כעת, לא ברור מי מוסמך למה ברשות הפלסטינית. אנשי אבו מאזן טוענים כי […]

 

הרשות הפלסטינית נמצאת כעת בעיצומו של משבר חוקתי, אבל ספק אם הוא יחולל רעידת אדמה חוקתית. בגלל הלחץ הכלכלי ברשות הפלסטינית הגיש שר האוצר, נביל קסיס, את התפטרותו. ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה את ההתפטרות, אבל ראש הממשלה, סלאם פיאד, קבל אותה. כעת, לא ברור מי מוסמך למה ברשות הפלסטינית. אנשי אבו מאזן טוענים כי הסמכות לקבל התפטרות שרים נתונה בידיו, אבל חוג אנשיו של ראש הממשלה אומרים כי בהיות שר האוצר חבר בממשלה, ראש הממשלה הוא המוסמך לקבל או לדחות את התפטרותו.

המשבר הזה מתחולל ערב ביקורו של הנשיא אובמה ברמאללה, כאשר מתנוססים סימני שאלה סביב יכולת ההישרדות של הרשות הפלסטינית בכלל, וכעת סביב השאלה מיהו בעל הבית?

אחת האופציות העומדות בפני אבו מאזן היא כמובן לפטר את סלאם פיאד, שהרי הוא האיש שמינה אותו בצו נשיאותי ולא בהליך דמוקרטי היות והמועצה המחוקקת, הפרלמנט, הנמצאת בשליטת חמאס, גם היא פג תוקפה. אופציה אחרת תגרום להתפטרותו של סלאם פיאד על ידי קבלת חמאס לכינון ממשלה חדשה, שבה אבו מאזן יהיה ראש הממשלה והיא תלכד את חמאס ופתח. עד כה אבו מאזן דחה את חמאס ועמד על כך שלפני שתוקם ממשלה משותפת יקבע מועד לבחירות. לנוכח האתגר שמעמיד לפניו סלאם פיאד הוא עשוי לשנות את דעתו ולהקים ממשלה משותפת עם חמאס בלי לקבוע מועד לבחירות.

אבל יכול מעוד להיות שדבר מן הדברים הללו לא יקרה, אבו מאזן ידחה את ההתפטרות, פיאד יקבל את ההתפטרות, ועולם כמנהגו נוהג.