עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור משלחת אש"ף בדמשק: מתן לגיטימציה לאסד במאבקו להישרדות

  לקראת חידוש המו"מ עם הפלסטינים, הצפוי להתרחש לאחר ביקורו של הנשיא אובמה בישראל, מתרחשים תהליכים בלתי צפויים ברשות הפלסטינית. בשולי הועידה האסלאמית בקהיר נועד אבו מאזן עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ואף דווח כי הוא הזמין אותו לרמאללה. במקביל, הגיעה לדמשק משלחת רמת דרג של פתח והיא נועדה עם אנשי משטרו של הנשיא אסד. לא כל […]

 

לקראת חידוש המו"מ עם הפלסטינים, הצפוי להתרחש לאחר ביקורו של הנשיא אובמה בישראל, מתרחשים תהליכים בלתי צפויים ברשות הפלסטינית. בשולי הועידה האסלאמית בקהיר נועד אבו מאזן עם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ואף דווח כי הוא הזמין אותו לרמאללה. במקביל, הגיעה לדמשק משלחת רמת דרג של פתח והיא נועדה עם אנשי משטרו של הנשיא אסד.

לא כל כך ברור לאן הרשות הפלסטינית חותרת. אמנם היא מאוכזבת מאוד מהנשיא אובמה שלא עמד בהבטחתו, לדעתה, ללחוץ על ישראל, ואף התעמת איתה בדרכה להכרה של האו"ם כמדינה משקיפה, ואמנם היא מאוכזבת מאוד מן הצמצום הדרסטי בסיוע של המדינות הערביות לתקציבה, אבל כל זאת איננו יכול להסביר את הצטרפותם של הפלסטינים דווקא בשעה זו לסייע למשטרו של אסד הטובח בבני עמו.

ההסבר הניתן על ידי דוברים פלסטינים לנסיעה המוזרה של משלחת אש"ף לדמשק היא שמטרתם הינה להציל את מחנה הפליטים הפלסטיני בדמשק "ירמוק" מהרס ולסייע לפליטים הפלסטינים לשמור על זהותם כפליטים לקראת יום השיבה, כדי שלא יתערבבו חלילה עם הפליטים הסוריים "הרגילים". זהו מאמץ שנראה כשחייה נגד הזרם. משלחת אש"ף איננה יכולה לשנות לכיוון זה או אחר את מהלך האירועים בסוריה, והיא רק נתנה לגיטימציה לאסד במאבקי ההישרדות שלו.

הרשות הפלסטינית, כידוע, רוצה לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה בטריבונלים הבינלאומיים בהאג. האם היא לא חשה סתירה בין כוונותיה אלה לבין מתן לגיטימציה לפושע מלחמה אמיתי?

אכן הדברים מבולבלים ואינם ברורים. לפני שיבדוק הנשיא אובמה עם מנהיג אש"ף, אבו מאזן, את סיכויי חידוש תהליך השלום, עליו לבדוק עימו כיצד ניתן לסמוך עליו בהסכמים עתידיים עם ישראל אם הוא מוכן להיפגש עם אחמדיניג'אד באיראן ולתת לגיטימציה לאסד בעיצומו של הטבח הגדול בסוריה.