עבור לתוכן העמוד
Menu

לירדן יש אינטרסים ישירים באפיק הישראלי-פלסטיני

  בשבוע הבא, במקביל לבחירות אצלנו יערכו גם בחירות כלליות בירדן. חשיבות הבחירות בירדן היא לא רק לגבי ייצוב המצב הפנימי בממלכה ההאשמית, אלא גם מבחינת תהליך השלום עם הפלסטינים. ההתפתחויות האחרונות במזה"ת הבליטו את חשיבותה של ירדן בסיוע לערוץ הישראלי-פלסטיני, מסיבה שמצרים עברה מהפך וכיום הממשל של הנשיא מורסי לא יכול למלא עוד את התפקיד שמילא […]

 

בשבוע הבא, במקביל לבחירות אצלנו יערכו גם בחירות כלליות בירדן. חשיבות הבחירות בירדן היא לא רק לגבי ייצוב המצב הפנימי בממלכה ההאשמית, אלא גם מבחינת תהליך השלום עם הפלסטינים. ההתפתחויות האחרונות במזה"ת הבליטו את חשיבותה של ירדן בסיוע לערוץ הישראלי-פלסטיני, מסיבה שמצרים עברה מהפך וכיום הממשל של הנשיא מורסי לא יכול למלא עוד את התפקיד שמילא הנשיא מובארק במתן שירותים לשני הצדדים.

בנוסף לכך, לירדן יש גם אינטרסים ישירים בערוץ הישראלי-פלסטיני. ראשית כל, היא מעוניינת בהצלחת השיחות בין ישראל לפלסטינים על מנת לייצב את יחסיה עם הפלסטינים בתחומה. היא איננה מקבלת את רעיון הקונפדרציה בין ירדןלפלסטינים, לפחות לא בשלב הזה, אבל עשוי להיות לה תפקיד גם בנוסחא כלשהי שתמצא הן לבעיית ירושלים והן לבעיית הפליטים, ומה שחשוב מאוד לישראל – הבטחת הגבול הארוך על נהר הירדן על מנת שלא תשנה ההתנסות הרעה שהייתה לישראל בציר פילדלפי.

כמו כן, דווח לאחרונה כי בריטניה וצרפת מכינות יוזמה מדינית חדשה לערוץ הפלסטיני, ויש לצפות, שלא כמו בפעמים קודמות, הפעם הזאת ינתן תפקיד גם לירדן.