עבור לתוכן העמוד
Menu

עתיד המדינה הפלסטינית תלוי ברצונה של ישראל

הידיעות כי מדינות מרכזיות באירופה, כמו בריטניה וצרפת, מאיימות לנקוט נגד ישראל צעדי עונשין על החלטות התגובה שלה על המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם נראות כאיום על ישראל, אבל למעשה הן עלולות להפוך לבומרנג שיפגע בסיכויי שרידותה של הרשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית תלויה בעצם קיומה ברצונה הטוב של ישראל. אם ישראל תגיע למסקנה כי […]

הידיעות כי מדינות מרכזיות באירופה, כמו בריטניה וצרפת, מאיימות לנקוט נגד ישראל צעדי עונשין על החלטות התגובה שלה על המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם נראות כאיום על ישראל, אבל למעשה הן עלולות להפוך לבומרנג שיפגע בסיכויי שרידותה של הרשות הפלסטינית.

הרשות הפלסטינית תלויה בעצם קיומה ברצונה הטוב של ישראל. אם ישראל תגיע למסקנה כי עצם קיומה מערער את הלגיטימיות שלה בין אומות העולם, היא עלולה להסיק מכך כי אין לה עניין ברשות הבעייתית הזאת. אין זה המצב כרגע. נכון לעכשיו לישראל יש עניין בהמשך קיומה של הרשות. כאשר, למשל, מדינות ערב הפסיקו את הסיוע לפלסטינים הייתה זאת ישראל שנחלצה לטובתם והעבירה את המקדמות על חשבון העברות המסים על מנת לאפשר לרשות לשלם את משכורות עובדיה – וטוב עשתה. שום מדינה אירופית לא איימה על סעודיה או על מדינות המפרץ כדי שיעמדו במילתם לסייע לפלסטינים.

המהלך באו"ם עורר את הספקות הראשונות בישראל לגבי העניין שעשוי להיות לה לגבי המשך קיומה של הרשות. המהלך האירופי הזה רק יחדד בישראל את התובנה כי בעצם מדובר במשחק סכום אפס – או אנחנו או הם. הרשות הפלסטיניתברמאללה מאיימת על ישראל לא פחות מחמאס בעזה, ואולי אף יותר, מכיוון שהיא מערערת על הלגיטימיות הבסיסית שלה במשפחת האומות.

ישראל מעסיקה כיום 100 אלף פועלים פלסטינים בתחומה. רק אתמול אמר בכיר פלסטיני כי הפועלים האלה הם מקור מחלת האיידס בשטחים מכיוון ישראל מדביקה אותם בכוונה. אם זאת התודה, ישראל יכולה לוותר על שירותיהם. ישנם 70 אלף מבקשי עבודה מאפריקה שישראל יכולה לאשר את העסקתם. היום מעדיפה ישראל את הפלסטינים ומבקשת להרחיק את האפריקנים, אבל הגישה הזו ניתנת לשינוי.

בסופו של יום, עתידם של הפלסטינים תלוי בישראל – לא בבריטניה או בצרפת וגם לא בעולם הערבי המתעתע בהם. אם חלילה יגררו בריטניה וצרפת את ישראל למסקנה כי לא תוכל לסבול עוד את הרשות הפלסטינית – היא לא תתקיים.