עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור אמיר קטאר בעזה מגחיך את מחאת "המצור" ו"הכיבוש הישראלי"

עילי השמאל שניסו לפרוץ את המצור הימי המוטל על עזה בספינת "אסטל", נעצרו בסוף השבוע שעבר בלב ים בידי חיל הים הישראלי. בין העצורים נמצא גם חבר הפרלמנט לשעבר, ג'ים מנלי, הנמנה על שורות המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), אשר שוחרר לאחר ארבעה ימים בכלא. בסרטון וידאו שהועלה ליוטיוב מיד עם ההשתלטות על הספינה פנה מנלי […]

עילי השמאל שניסו לפרוץ את המצור הימי המוטל על עזה בספינת "אסטל", נעצרו בסוף השבוע שעבר בלב ים בידי חיל הים הישראלי. בין העצורים נמצא גם חבר הפרלמנט לשעבר, ג'ים מנלי, הנמנה על שורות המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), אשר שוחרר לאחר ארבעה ימים בכלא. בסרטון וידאו שהועלה ליוטיוב מיד עם ההשתלטות על הספינה פנה מנלי לציבור הקנדי, וביקש שיפעיל לחץ על חברי הפרלמנט ועל ראש הממשלה כדי שיפעלו לשמור על זכות המחאה שלו ולהביא לסיום המצור "הבלתי חוקי", כלשונו, על עזה.

את תפיסת עולמו של מנלי הסביר בנו פול במכתב שכתב לאתר השמאל הרדיקלי בקנדה rabble.ca, ואשר נשא את הכותרת: "ג'ים מנלי חייב להשתחרר לאלתר". כדאי להטות אוזן להקשיב לטיעוניו של פול מנלי, שיובאו להלן:

"הוריי שאפו לעורר את המודעות. אמי, אווה מנלי, אמרה שהיא רוצה שהתקשורת תתמקד בתושבים הפלסטינים של עזה, ועניין זה אינו עוסק באבי".

"דאגתם של הוריי היא לכל הפלסטינים וליהודים הישראלים האמיצים הפועלים איתם למען הצדק. הם הסיבה שהביאה למעורבות של הוריי בפרויקט בניית הספינה Gaza Ark. אבי ג'ים בילה עם הנכד הקטן זמן קצר לפני שיצא לעזה. הוא אמר, שהדבר חיזק את אמונתו שלכל הילדים הזכות לגדול בתנאים ראויים ולזכות להזדמנות לעתיד".

"לילדים של עזה, שרבים מהם סובלים מתת תזונה, אין כיום עתיד. זו אחת הסיבות לכך שהוריי כל כך חשים מחויבים לפעולה בינלאומית זו".

"הן דוח אונר"א – 'עזה 2020: האם זהו מקום שניתן לחיות בו?' – והן מסמך הממשלה הישראלית מ-2008, שפורסם לאחרונה והמגדיר את 'הקווים האדומים לצריכת מזון ברצועת עזה', מלמדים כי קיים משבר הומניטארי בינלאומי ברצועת עזה".

"על פי דיווח של עיתון הארץ, שכותרתו '2,279 קלוריות לאדם: כיצד ישראל גרמה לעזה לא לרעוב', עולה כי ממשלת ישראל הגבילה באופן משמעותי את יבוא המזון. שלושה רבעים מהאוכלוסייה בעזה נסמכים על המזון המתקבל מהאו"ם. אני רוצה את אבי בחזרה בבית".

ההשתלטות על הספינה ומעצר פעילי השמאל הרדיקלי, שמחו על "המצור" על עזה, בוצעו ביום שבת ה-20 באוקטובר. פעילי שמאל בינלאומיים וישראלים יצאו פעם נוספת לקמפיין תקשורתי המאשים את ישראל בכליאת הפלסטינים ברצועת עזה, במניעת הכנסת סחורות וביציאת תושבים פלסטינים מהרצועה.

ארבעה ימים לאחר מכן, ב-24 באוקטובר, הגיע אמיר קטאר לביקור ממלכתי ברצועת עזה, הנתונה תחת "מצור" ישראלי. נלוותה אליו פמליה גדולה והוא זכה להתקבל על ידי ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, על פי כל כללי הטקס של מדינה, ובכלל זה ניגון שני ההמנונים, צעידה על השטיח האדום, סקירת משמר כבוד ועוד.

לא רק בטקסים עסקו המנהיגים. אמיר קטאר הגיע להניח את אבן הפינה לפרויקט בנייה גדול סמוך לח'אן יונס ומרכז רפואי בצפון רצועת עזה. הסיוע הקטארי לממשלת חמאס יסתכם בארבע מאות מיליון דולרים. ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הנייה, הכריז בנאום לכבוד אמיר קטאר בהאי לישנא: "היום באמצעות הביקור שלך (בעזה) אתה מכריז באופן רשמי על שבירת המצור המדיני והמצור הכלכלי (על עזה)".

ביקורו של אמיר קטאר בעזה שם ללעג ולקלס את פעילי השמאל הקיצוני, ובהם ג'ים מנלי הקנדי, שהגיעו על ספינת "אסטל" במסע תעמולה שקרי אנטי ישראלי. גבולה הדרומי של רצועת עזה עם מצרים פתוח ומעבר הגבול בו שוקק חיים ללא מגבלות או הפרעה מצד ישראל. סחורות מועברות דרך מעבר הגבול רפיח וגם דרך מערכת המנהרות בפיקוח ממשלת חמאס ובאישור ממשלת מצרים. העברת הסחורות ב"מנהרות", שגודל חלקן מאפשר מעבר כלי רכב, אינו בגדר "הברחה", אלא ייבוא מוסדר ממצרים.

שיטת המנהרות הומצאה אך ורק משיקולים פוליטיים של מצרים וממשלת הרשות הפלסטינית, המעוניינות בטיעוני שווא להמשיך להטיל על ישראל את האחריות ל"כיבוש", למרות שזו נסוגה לחלוטין משטח רצועת עזה לפני יותר מ-7 שנים. כל עוד הגבול אינו פתוח באופן "רשמי", טוענים מצרים והפלסטינים, "מצב הכיבוש נמשך".

מכתבו פול מנלי על אביו משקף את עמדתם של רבים בשמאל הקנדי, ובעיקר במפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP). ביקורת נגד ישראל רצויה ומבורכת כמו כל ביקורת נגד מדינה אחרת. בכך אין פסול. החד צדדיות הקיצונית, עצימת העיניים מול עוולות גלויות וההזדהות עם ארכי טרוריסטים שפלים בשם "הצדק" ו"הדאגה לילדים", מלמדים על מוסר מעוות מיסודו, שאותו אימצו גם רבים מפעילי השמאל הקיצוני בישראל.

שלטון חמאס מתפאר ומשתבח מדי יום בג'יהאד, מטיף מדי יום ביומו לרצח יהודים ומיישם זאת הלכה למעשה בשיגור רקטות ותמיכה בארגוני טרור הפועלים מטעמו ובשמו. הילדים הפלסטינים, להם דואגת כל כך משפחת מנלי, זוכים מינקות לחינוך לשנאה כלפי יהודים, נוצרים וכופרים ולהשתלטות האסלאם בכוח על העולם. מילה על כך לא הופיעה במכתב ובסרטון הוידאו של משפחת מנלי. האם זו תמימות קטלנית? האם מדובר בעיוורון ואטימות מדעת? תסמונת שטוקהולם (התאהבות בחוטף)? יצר התאבדות? או אולי סתם אנטישמיות?