עבור לתוכן העמוד
Menu

דרישת ההתנצלות של השייח' קרדאווי בצל הרצח בלוב

בהמולת האירועים האלימים הקשורים בסרט הפוגע בנביא האסלאם נבלעה הכרזה חשובה של פוסק ההלכה הראשי של האחים המוסלמים, השייח' יוסוף קרדאווי מקטאר לקראת ביקורו של האפיפיור בלבנון. השייח' קרדאווי דרש מן האפיפיור להתנצל על הטבח שעשו הצלבנים במוסלמים באנדלוסיה בתהליך כיבוש ספרד משלטון הערבים. למרבה ההפתעה מייד עם היוודע דבר רצח השגריר האמריקני בלוב – […]

בהמולת האירועים האלימים הקשורים בסרט הפוגע בנביא האסלאם נבלעה הכרזה חשובה של פוסק ההלכה הראשי של האחים המוסלמים, השייח' יוסוף קרדאווי מקטאר לקראת ביקורו של האפיפיור בלבנון. השייח' קרדאווי דרש מן האפיפיור להתנצל על הטבח שעשו הצלבנים במוסלמים באנדלוסיה בתהליך כיבוש ספרד משלטון הערבים.

למרבה ההפתעה מייד עם היוודע דבר רצח השגריר האמריקני בלוב – פרסם הנשיא אובאמה התנצלות רפה על הסרט – כלומר: עקרונית אמריקה מוכנה להסכים להשמעת התנצלויות על "פשעי הנצרות כלפי האסלאם".

חומרת דרישתו של השייח' קרדאווי לא טעונה הסבר מפולפל. העמדת הנצרות מול הצורך להתנצל לפני האסלאם מעמידה את האסלאם כדת עליונה שערכי המוסר שלה נעלים על הנצרות. כיבוש אנדלוסיה בידי הנוצרים איננו חוקי, כי נעשה בשיטות של טבח.

אבל יש היבט נוסף לדברי השייח'. קרדאווי עמד בראש משלחות של האחים המוסלמים לשיחות סודיות עם נציגי השמאל האירופי והאמריקני, בעיקר בשווייץ, על מנת לברר האם המערב והאסלאם יכולים לדור בכפיפה אחת. מסקנת המערב הייתה חיובית. לתהליך הזה קרוא "אסלאם פוליטי" והוא הכשיר את הקרקע להסכמת ארה"ב להעברת השלטון בעולם הערבי לידי האחים המוסלמים.

כעת יצא המרצע מן השק. הכרזתו של השייח' קרדאווי פירושה כי האחים המוסלמים הונו את "האידיוטים השימושיים" מן המערב, והם נערכים לשלב הבא של חדירה לאירופה. האם למד המערב לקח? כל הסימנים מראים שלא. לא רק ההתנצלות הרפה של הנשיא אובאמה מעידה על כך, אלא גם קביעתה של שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, כי ההתקפה על הנציגות האמריקנית בבנגאזי הייתה פרי זעם המוסלמים על הסרט, בסתירה לדברי ממשלת לוב עצמה כי זאת הייתה תקיפה מאורגנת של אלקאעידה לרגל יום השנה לאירועי ה-11 בספטמבר.

מדוע מבקשת השגרירה באו"ם לקשור את רצח השגריר עם זעם המוסלמים ולא עם אלקאעידה? ראשית כל כדי להכשיר את ההתנצלות רבתי לפני המוסלמים על עוולות הנוצרים הממשמשת ובאה, ושנית, כי הפיגוע של אלקאעידה הפריך עקרון יסודי של ממשל אובאמה: ההנחה כי ברית עם האחים המוסלמים תחבר אותם עם ארה"ב בברית מול אלקאעידה. מתברר כי הברית עם האחים המוסלמים רק חיזקה את אלקאעידה, מבלי שהאחים המוסלמים מסוגלים או רוצים לעשות דבר.

וגרוע מזה, מנהיג אלקאעידה בלוב, שמוצאו בבנגאזי, עבד אל-חכים בלחאג', הוא כעת בעל בריתם של האמריקנים בסוריה. אבל מאחורי גבם הוא מחזק את אלקאעידה בסוריה ככוח שיסכן את הלבנט כולו, ואולי אף את אירופה. קשה גם להאמין כי אלקאעידה בבנגאזי ביצעה את הפיגוע ללא ידיעתו של בלחאג' או אולי בהסכמתו.

התיאוריה כי ניתן לקשור ברית עם האחים המוסלמים נגד אלקאעידה התבררה כמופרכת ומסוכנת מאין כמותה.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בבלוג

תגובות
1. מעניין מה יגידו המוסלמים אם נדרוש התנצלות
מרב צפון (19/09/2012 18:04:07)