עבור לתוכן העמוד
Menu

מדינת ישראל פעלה נכון מול מטס הפרובוקציה

מטס הפרובוקציה של הפעילים הבינלאומיים אתמול חשף לפנינו את טיבו של האתגר הניצב מול ישראל היום. הדרך בה העיתונות טיפלה בעניין אתמול ממחישה כי הישראלים לא עיכלו עדיין את מהותו האמיתית של האתגר. הפעילים היו אמורים להגיע כהפגנה עם שלטים עליהם מתנוסס הכיתוב "ברוך הבא לפלסטין" אל נמל התעופה המוכר של ישראל – נמל התעופה בן […]

מטס הפרובוקציה של הפעילים הבינלאומיים אתמול חשף לפנינו את טיבו של האתגר הניצב מול ישראל היום. הדרך בה העיתונות טיפלה בעניין אתמול ממחישה כי הישראלים לא עיכלו עדיין את מהותו האמיתית של האתגר. הפעילים היו אמורים להגיע כהפגנה עם שלטים עליהם מתנוסס הכיתוב "ברוך הבא לפלסטין" אל נמל התעופה המוכר של ישראל – נמל התעופה בן גוריון – ובכך להמחיש במופע תעמולה מתוקשר שישראל איננה ישראל אלא פלסטין. פעולה זו לא נועדה להעביר מסר נגד "הכיבוש" אלא נגד עצם קיומה של ישראל. לב לבה של ישראל, אחד מסמליה, כמו נמל התעופה בן גוריון, הוא בחזקת "פלסטין".

העיתונות הישראלית ניסתה להציע "רעיונות של התחכמות" כמו לעשות להם קורס מזורז בציונות, אבל בהפגנות החימום בנמלי צרפת ראינו כי כוונתם הייתה לעשות את הקורס האנטי-ציוני דווקא לנו.

התבוננות במראם של "הבינלאומיים" ממחישה את הקואליציה שהתארגנה נגדנו – אפשר להגדיר אותה: GREEN-RED, אדום-ירוק, כלומר: שמאל רדיקאלי ואסלאם פוליטי. מזה זמן רב מתנהל דיאלוג עמוק בין גורמי השמאל האירופי והאחים המוסלמים באירופה על יצירת ברית אסטרטגית ביניהם. השמאל הרדיקאלי מבקש להיעזר באוכלוסייה המוסלמית הגדלה באירופה נגד הימין, והאחים המוסלמים אף הם מבקשים בעלי ברית לחסום את הימין האירופי שמפנה יותר ויותר את חיציו נגד ההגירה המוסלמית, לקראת השלב הבא שהוא השתלטות מוסלמית על אירופה. במפגשים האלה האחים המוסלמים מעלים את הצורך להתאחד נגד ישראל כאשר עמדתם היא: "מדוע על המערב לראות בישראל את עוגן אחיזתו במזרח התיכון? אם נחסל את ישראל ונסיר את אבן הנגף הזאת- האסלאם יהיה בעל בריתו של המערב".

המשטים והמטסים נועדו להיות נגד ישראל בשלב הראשון, אבל מטרתם הבלתי מוצהרת היא להדק את הברית בין השמאל לבין האחים המוסלמים לקראת המבחנים באירופה.

מכאן, שכל "ההתחכמויות" לא עונות על שורש הבעיה. ויתור על סמכות שלטונית מחזק את הערעור על הלגיטימיות של ישראל. מכיוון שההתרסה היא על הלגיטימיות של ישראל, ישראל חייבת לפעול בנחישות שמקרינה סמכות, ובאירועי המטס היא פעלה נכון.